Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 7275 ggr
Ellenfyrkant
6

Extrema färger, vart?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Undrar vart man kan köpa extremfärgstoningar. Finns det i markbutik någonstans i Karlstad eller blir jag tvungen att beställa? Vart ifrån är bäst och billigast att beställa? Har ni provat några extremtoningar som ni vart jättemissnöjda med, som gått ur fort o.s.v. ?

Mvh Ellenfyrkant

Mjew
0

Menar du typ "neon"färger? Chockrosa, blått och sånt?

Denna kommentar har tagits bort.
[Sephrenia]
0

Manic Panic är den bästa men går ur snabbt om du är en sån som duschar håret ofta..

Vet inte om Karlstad har en alternativ butik, vi har i Örebro iallafall.

En av de billigaste sajterna med Manic Panic är denna.. http://www.venomous.se/default.aspx?Page=BrandList&Brand=MANIC%20PANIC

Ellenfyrkant
0

#3 Hur stor skillnad upplevs det vara på Manic Panic och Directions (hette den så?). I pris skiljer det ju typ en 50-lapp iaf.

Mvh Ellenfyrkant

[oskuldast]
0

http://www.shock.se/system/search/search.asp?bid=7&container=0&gender=1&manuid=0 

119 spänn.  vet dock inte hur länge det håller eller så, har ingen erfarenhet utav den affären. men man kan ju alltid kolla runt på google så hittar men säkert folk som har testat :)

Ellenfyrkant
0

Grunne också på om det är viktigt att man bleker precis innan eller om det räcker att man har blekt hår seda tidigare ?

Mvh Ellenfyrkant

[oskuldast]
0

tror du måste bleka innan du gör det, hst höt dey någonstans. men soms agt har aldrig direkt förgat håret någon extrem färg så vet inte riktigt

[Sephrenia]
0

#3 osäkert då resultatet är så olika pga hårtyp.

#5 Nice du hitta billigare :)

Ni måste bleka håret så det luckrar upp hårstråna och färgen fäster..

En del kan få det att fästa utan att göra något, oftast de som har torrt och skadat hår..

Chamy
0

#6 Är du blond sedan innan så kan du nog ha i färgen på en gång. Enda anledningen att man bleker håret innan är ju för att få en jämn och klar hårfärg, och det fungerar inte om man har mörkt hår.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Ellenfyrkant
0

#9 Nej har man brunt-svart har jag svårt att tänka mig att det syns just. Jag har blekt i omgångar tidigare men håller på att låta min vanliga hårfärg växa fram nu, det blekta är ljusblont och mitt vanliga är mellanblont. Räknar med att färgen inte blir helt jämn men det är ju kul om den syns i mitt vanliga iaf. Är du säker på att det är enda anledningen? Så det har inte att göra med att håret tar upp färgen sämre?

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
1

#10 Precis. Nej det tror jag absolut inte, det finns ämnen i färgen i sig som ska öppna upp håret och göra att färgen tas upp maxiamalt.

Chamy

Chamy
0

Jag kom förresten på att vi har en artikel om extremfärgningar här, som du kan läsa. Telefonkontakt har ju väldigt stor erfarenhet av just extremfärgningar och kan definitivt just det området bättre än mig.

Lycka till!

Chamy

Ellenfyrkant
0

Tack!

Mvh Ellenfyrkant

[Sephrenia]
0

http://www.rockme.se/sidor/manicpanic.html

Här står det att man ska bleka….

"Manic Panic-färgerna i sig innehåller inga kemikalier som tränger in i håret."

Därav tror jag inte att de andra färgerna har så mycket fästande i sig heller.

Ellenfyrkant
0

Har förstått att man behöver bleka håret innan toning. Om jag bleker och sedan tonar t.ex. rosa, och sedan vill göra typ blått efter att det rosa har gått ur, måste jag bleka allt hår igen då? Innan jag tonar det t.ex. blått. Eller räcker det att göra utväxten??

Mvh Ellenfyrkant

[RussinsMusli]
0

Jag har kollat på Odiumclothing och dom har såna coola Färger! Jag har inte testat dom, men funderar på att beställa hem några. Annars har jag inte långt till Sthlm Oskyldig

[Sephrenia]
0

Derections….Oooh Flourescent Glow + "sping" (antar att det är en felstavning på spring) green.. LOVELY!!

Och Mandarin och Poppy red.. yummy, denna sida ska helt klart bli en favorit.

[RussinsMusli]
0

Flört