Färga håret svart
Hej.
Nu ganska snart, antingen nån gång innan eller efter jul tänker jag färga mitt hår kolsvart. Men jag är jätteosäker på vilket "märke" jag ska använda.. Det finns ju så många olika.
Och jag har redan rätt slitet hår, då jag plattar det varje dag osv. Så det vore väldigt bra om jag hittar nått som är lite bra för håret också.
Jag tänker färga håret, inte tona det. Och jag vill gärna att det ska sitta i ganska bra.
Mitt hår är brunt, ganska konstig brun eftersom jag inte så längesen färgade det brunt från ganska ljust blont. Och det har börjat tvättats ur nu..
Lägger upp en bild på hur håret ser ut nu med en mobilkamera :) Rätt dålig bild dock :P
/ Cece

Jag har tyvärr ingen tips på vilken fräg du ska använda, med tanke på att när jag hade svart hår så tog jag i stort sett den billigaste svarta jag kunde hitta inne på ica, nemas problemas då inte.
Jag har även hört att det sliter mindre på håret när man färgar det mörkt, med tanke på att man tillför pigment till håret.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag tog också den billigaste när jag skulle färga håret svart.. Tror det var Mood? Ingen aning men den funkade iallafall bra. Färgade håret svart med Viva en gång också, den va bra den med :)
Medarbetare på Sphynx iFokus

jag brukar också köra på det billigaste, har haft H&M s egna hår färg men den åker ur rätt snabbt men den är bra annars rekomenderar jag schwarzkopf den är jag riktigt nöjd med :D lycka till :)

har själv aldrig haft svart hår men min kompis har , hon färgade med schwarzkopf Live xxl . den höll bra ! fast hon färgade från platinablondt till blåsvart , det var en cool färg ! :D

okej tack för alla tips :)
funderar faktiskt på om jag ska färga blåsvart eller helt kolsvart.. :P

#5 om du sk ha blå svart rekomenderar jag faktiskt H&M s egan den är grym :)
Blåsvart är faktiskt riktigt snyggt :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
Jag har många års erfarenhet och omgångar av svart, och hittills så tycker jag att Poly ger den snyggaste svarta färgen med minst blått i, som inte är "frisörmärke".

Men det finns ingen blåsvart löshår på beleza.se. där tänker jag köpa mitt löshår senare :) Så det blir nog vanlig svart :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
om man vill ha det supersvart. utan att det bleknar snabbt till brunt , så kan man ju kanske färga först blåsvart och sedan me vanlig svart :D
vetinte om det går men, maybe worth a try
Jag har användt MOOD några gånger för det blev totalt jädra svart..
Annars har jag jämt fått frisör färgning hem från Schwarskopf.