blondt till rött + frisyr?
Hej, tänkte kolla med alla andra som är lite mer erfarna. Funderar på att bleka ner håret för att kunna göra mitt hår blondt. Inte platina blondt nu utan en mer naturlig blond färg.
Problemet är bara det att jag har en väldigt intensiv röd färg från schwarskopf brilliance : 842 cashmere Red. I och för sig så har ju färgen släppt och är mer röd/brun matt med lite starkare röda nyanser.
Jag har haft de flesta Färger ( undviker att säga alla, då det antagligen finns några jag inte har haft)
Min tanke är att bleka ner det ( fullt medveten om att det blir oranget, har provat detta men hade dock Henna rött innan^^ ) sedan färga det lite guld brunt och sedan lägga i lite ljusare slingor. Eller om jag hellt enkelt skall gå till frisören och få det gjort på momangen. Men rädd att jag kommer därifrån med hemskt ful färg, när jag kan göra det bättre sj hemma under en längre period ?
Har kortare hår nu än på bilden, gick till frisören och klippte av det mesta och kom därifrån med fel längd och frisyr. Ville ha en Page med längre sidor fram ( minns inte va frisyren heter). Nu sparar jag så jag kan gå till en annan frisör och ja klippa i stil med Aeonflux .
Skickar med en bild på färgen och hur jag ser ut?
Medarbetare på Science Fiction
Hejsan nr 1 gå till en frisör och färga för att blonda rött har tagit knäcken på mig som ung ^^
Sen Aeonflux frisyren, kommer den matcha din ansiktsform?
Jag har en väldigt konstig ansiktsform och ser lite draget hos dig med just ang volym, du behöver mer volym för att det inte ska se så tungt ut.. förstår du hur jag menar.. btw testa denna sida (make overn) http://www.taaz.com/
Där får du lite inblick :)

Jo det e det jag fudnerar på att det är bäst att gå till frisören, men e lite orolig att jag kommer därifrån med oranget efter att lagt så mycket pengar på det. När jag då hade kunnat göra det hemma och fått samma resultat.
Ja det e ju inte exakt den frisyren, men nästan för vill ha det uppklippt där bak och längre fram. Det går ju att ge det mer volym än platt, har för mycket hår för att få det platt, get upp den tanken nu, är inte kul att stå med platt tången ngn timme och upptäcka att vissa delar är lockiga( nästan) Har fått extremt mycket själv fall de senaste två åren 
Sist jag va hos frisören så blev jag lite besviken för kom därifrån med en frisyr vi inte kom överens om. Va rätt nöjd ändå,även om längden inte va den rätta. Hon kom på sig själv och erbjöd rabatt nästa gång. Håret va inte så skadat att hon behövde ta bort så mycket av håret. Och det växer ut riktigt snabbt.
Och tack för länken.
Medarbetare på Science Fiction
Jag kan nog tänka mig en slags Scene frisyr på dig då volym med snäv korthet gör sig bra..
En frisör som gör orange vid blekning är värdelös och ska inte vara frisör, det finns så starka medel så de kan få till vitt, man ska aldrig gå därifårn utan att vara nöjd!
Lägger upp en länk till "scene hår"..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Frisyren du tänker på heter A-line :)
Och det är bättre att du går till frisören på en gång, då rött är ett h*lvete att bleka bort. Då kommer du spara pengar i längden också. :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.