Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 7580 ggr
[Mharya]
0

Det är verkligen JÄTTEFULT!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har total panik, klippte mig för två dagar sedan (i fredags) och det är verkligen jättefult!! Jag mår jättedåligt av det. Det är kort också. Jag hade med mig en bild till frisören, hon sa att den var lite svår att styla men hon kunde göra någon sorts kompromiss. Jag sa att jag ville ha en busig frisyr. MEN DET ÄR JÄTTEFULT! Hon klippte något helt annat. Jag ville ha naågot tjejigt, men det blev pojk-tantfrisyr. Jag har ingen aning om vad jag ska göra med det. Har ingen plattång och det står åt alla håll. Ingen aning om hur jag ska styla det eller något. Vill ha tillbaka mitt gamla hår. Hur får man det att växa snabbare?

Bifogar en bild, stylingtips är jätte välkomna! Suddade ansiktet men varför det blev vitt nedanför vet jag inte. :S Blev så när jag sparade.

elsasputte
0

Jag tyckte inte alls det är jättefult. Jag har en något liknande frisyr fast med lite skarpare kanter. Brukar oftast platta mitt hår.

Hur skulle du vilja ha håret?

[xBex]
0

Jag tror det där skulle bli jättesnyggt och "busigt" om du köpte en plattång och kanske sprejade lite… men det ser inte alls dåligt ut nu heller :)

[Mharya]
0

Vill ha en plattång, men har inte råd. Funderar på om det skulle vara snyggt att locka håret? För Locktång har jag. Får försöka skaffa mig en plattång. TAck för tipsen. :)

elsasputte
0

Ja absolut, prova dig fram :) Du hittar nog nån frisyr du trivs med :)

Elshira
0

#3 Kolla på tradera! Där finns många fina både begagnade och nya plattänger för betydligt billigare än butikspris! =) För 200-300 kr får du garanterat en plattång ^^

Hakuna matata!

Sweelin
0

Vad äre för bild du tog med dig till frisören då? :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Mharya]
0

Denna bild tog jag med mig. Men när jag försöker styla det som på bilden går det inte ens att göra något liknande. Hennes styling var inte heller mycket hurra för.

Bild borttagen av Medarbetare. Observera att det enligt lagen (1960:729) om upphovsrätt litterära och konstnärliga verk inte är tillåtet att använda bilder utan upphovmannens tillstånd. Läs Viktigt gällande bilder! för mer info/Chamy

Sweelin
0

Kort, superuppklippt med snelugg skulle jag kalla det ;) Ta ner luggen så att den ligger ner mot pannan och spruta på med hårspray och spreta till det så blir det nog något liknande

[Mharya]
0

Jo, det skulle jag också kalla det. Men inte min frisör. Funderar på att klippa lite själv på luggen eller låta min syster göra det. Vad tror ni? Eller kommer det kanske bli jättefult? Ska försöka testa olika stylingsätt idag. Får passa på närman är sjuk och inte ska iväg någonstans, hehe.

Elshira
0

#9 Vågar du dig på kortare så är ju det rätta vägen fr frissyren. Så då borde du ju kunna gå tillbaka och få det fixat gratis… Men om ma vågar det med en frissöt som redan "misslyckats" är ju en annan sak!

Tycker din frissyr blev ganska så bra, och det finns en hel del att göra med den, men det var ju inte frissyren du frågade om.

Hakuna matata!

[Mharya]
0

#10: Jag skulle aldrig våga gå till henne igen, hehe. Om hon frågade mig "Vill du ha ltie kortare?" så kanske jag svarade "Jo, kanske lite!" men då svarde hon "Nej men det tycker jag inte!" Så det blev ju skitsvårt att säga avd man tyckte och tänkte. :S Klipper nog luggen lite kortare. Men det andra vågar jag inte klippa på, för då blir det nog förfärligt. Finns nog som du sa en massa att göra med den ¨ändå. :)

Arinya
0

ser ungefär ut som mitt hår när de är ostylat, iofs så har jag lugg och självfall, ser ändå hemskt ut på mig

men mitt förslag (som jag då använt mig av) är att :

platta håret så de blir riktigt riktigt rakt, (klippa lugg också? ;D om du vill, de kan se riktigt busigt ut :D)

och så kör jag med Volymspray (innan jag fönar håret)

lite fudge (björn axén 130kr på Åhlens)

och Got2Be hårspray ;D

sen "frissar" du till de lite så blire skit bra :D

och juste om du skulle klippa om dig som jaag läste nånstans ovanför så kan du ju alltid klippa upp de för att de ska bli ännu busigare :D

du kan ju iofs göra detta med de håret du har nu också ;D allt som krävs är då en plattång :o

lycka till!

[Mharya]
0

#12: Tack så mycket för tipsen. Lät riktigt bra. :) Ska få låna en plattång av en kompis att ha till jag skaffat en egen. :D Sak fundera på luggen, men risken är att jag ser rund ut om jag klipper för kort. :/

Arinya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de va så lite ;)

jag ska skicka en bild här nu så får du se hur jag löste det! ;D

visa görna för oss sen hur det gick! ;D

Sweelin
0

#14 Jätte snyggt! Skrattande Du passar verkligen i det Flört

Arinya
0

#15 tack så mycket! :D jag va lite missnöjd först när jag gick från frisören, blev bättre sen när jag fick leka med de ! :D

[Mharya]
0

Jättetjusigt Arinya! Ska försöka göra något sådant. :)

Canaie
0

Hur blev det, är du nöjd?
Hoppas det!

[Mharya]
0

Nu känns håret ganska bra, har moussat och sprayat det så det blivit en snyggare frisyr. :) Tack alla för hjälpen!

Arinya
0

#19 skicka gärna en bild!! :D

Arinya
0

#19 skicka gärna en bild!! :D

[Mharya]
0

Ska ta en bild sen och skicka in. :)

Vixifyx
0

du kan också testa platta håret med locktången om det är en tång med lång "klipps" dvs den delen på tången som du tar fast toppen av håret fören du rullar upp det … OBH nordica har iaf en sådan och håret blir relativt platt med bara det redan men du måste då dra håret mellan knipsan och "staven" … Hoppas du försto lite vad jag menade :)) 

det fungear iaf för mej då jag hade något som stod ut hit och dit fören jag fick en platttång! :)

idisen95
0

Det finns bra platttänger på clas ohlson för 200 kr har haft min snart 1 år och funkar jättebra (men nu har de ändrat designen lite bara)