Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 8974 ggr
[MollBarn]
0

Frisyr till studenten?

Hej alla goa och glada, jag ska snart ta studenten, så jag vill såklart hitta en snygg frisyr att ha tills dess. mina "krav" är:

*inte lockigt, alla andra lockar sitt hår till den här dagen och jag vill inte vara som alla andra

*ska få plats under studentmössan utan att bli ful

*eftersom jag klär mig rockabilly vill jag såklart att frisyren ska vara det oxå på denna dan…

*mitt hår är axellång och luggen går ner till munnen och jag tänker verkligen inte klippa håret då det måste vara riktigt långt för en teateruppsättning om ett år

tacksam för alla era tips :)

Fridoliin
0

Kanske något sånt.

En stor lugg tycker jag iaf :) Annars kan du bara söka på Rockabilly girl hair eller något liknande på google

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Nooon2
0

Såg flera youtubefilmer med intruktioner för hur man gör frisyren ovan. Sökte på "40 hair style" tror jag. …men rockabilly är väl mer 50-tal egentligen tycker jag. Brukar själv sno till något liknande men med håret i nacken i en lös, vänd, hästsvans… men den där studentmössan ställer ju till en hel del. Luggen kan du nog tona ner en del och ha mer i pannan än uppe på huvudet så kanske mössan ryms där ändå… elller så går du mer på 40-tals-frisyrer och skippar den stora luggen och gör en mindre frisyr med något fint i nacken. Det fanns fler frisyrer att se på youtube.
Satsa i ver fall på tuperat med sprej på om du vill behålla lite volym en lång dag som dessutom inkluderar mössa. Använd också dubbla hårklämmor - sätt i en extra hårklämma från andra hållet lite snett över den första så att den blir låst. Då håller det jättemycket bättre.
Om du sätter upp håret så kanske du kan försöka hålla nålar och spännen uppe på huvudet eller nedanför mösskanten. Om de sitter precis där mössbandet ligger mot huvudet så kommer du att få problem med dem. Har du köpt mössan än? Ska du ha lite frisyr under så är det bra om mössan är lite större. Bestäm och prova frisyren först och köp mössan sen.
Hm… du har inte sådär jättelångt hår och vill inte locka det. Luggen fixar du enligt förslag och sidorna sätter du upp i sk victory-rolls och resten skulle du kunna ha i ett jättetjusigt hårnät i nacken. Det är också en såndär 40-talsgrej. De där vicotry-historierna kommer att kräva lite utrymme under mössan.

Nooon2
0

Hittade något.

Mittenraden nr 1?:) Tycker den ser någorlunda mössvänlig ut om du aktar spännena/kammarna på sidorna när du tar på mössan.

[MollBarn]
0

#2 mössorna är redan beställda utan en tanke på att man skulle ha en frisyr under såklart, dum som man är…