Balsammetoden på hårförlängning ?
Någon som vet om detta fungerar? Håret i förlängningen är alltså äkta hår..
Förlängningar är lika döda som det egna håret så det borde ju kvitta att det är någon annans hår.
Obs… jag har aldrig haft några förlängningar… så jag vet inte hur de sitter fast. Vet inte om det kan spela någon roll.
Ok.. nej, jag tror ju inte det gör någon skada.
Jag tänkte mer på eftersom hårförlängningen inte får någon näring från hårrötterna som det vanliga håret får så är det lättare att det blir tråkigt och slitet. Tänkte kasnke att Balsammetoden skulle göra håret gott då..
#2 nja… men näring från hårrötterna får ju inte hårstråna. De bara bildas där.
Så vårat vanliga hår får ingen näring av något slag frånhårrötterna?
#4 Nä, det är inte levande. Det är av samma material som naglar. Det där med att det heter hårrot gör att man tänker på det som en växt men det är det inte. Roten lever och bildar hårstrån men hårstråna lever inte. Man kan behandla dem bättre eller sämre och de går sönder eller håller sig snyggare därefter. Har de blivit skadade finns det inget att göra åt det - oavsett hur mycket så kallad "näring" man tillför. Hårpreparat kallas ibland "näring" men egentligen är det ju fråga om ytbehandling av olika slag. Somliga går in i hårstrået men det är ändå bara finish det är fråga om. Tänk trä… det lever inte men man kan sköta om det och förändra det… man kan lacka, betsa, vaxa, Olja etc.
Aah… jag förstår. De var något nytt för mej lär jag säga :P
#5 Haha, väldigt bra förklarat!