Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 6615 ggr
Nusse123
0

Att spara ut

Jag vill spara ut mitt hår gansaka mycket. Har ni några tips hur jag ska göra? Hur ofta ska man klippa sig? Hur undviker jag att det blir slitet?

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Chamy
0

Du kan söka på långt hår här på forumet, det finns en del trådar om det.

Det finns i stort sett två saker som du ska tänka på:

1. Ha tålamod, hår växer inte ut över en natt, eller en vecka, eller en månad. Det tar år om man vill ha långt hår, självklart beroende på hur långt du vill ha, och hur långt det är nu.

2. Klipp dig inte om du inte behöver det, och klipp inte mycket, utan ta bara av precis det som är slitet. Klipper du dig varannan månad även om du inte behöver det(som det oftast rekommenderas, dumt nog) så kommer det ta hur lång tid som helst för dig att få den längd du vill ha.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Gudris
0

Sätt upp håret, t ex i fläta när du sover, så trasslar det sig inte lika lätt. Använd inte uttorkande produkter. Undvik metallspännen och liknande som skaver på håret. När håret börjar bli så pass långt att det går kan man sätta upp det med pinnar, vilket i varje fall jag upplever som skonsamt.

Som #1 skrev är tålamod det viktigaste. Mitt hår börjar närma sig den längd jag har strävat efter i några år nu och då räknar jag med att det kommer ta ett år till innan det är så långt…