Blondera?
Hur kan man göra håret blondare? utan att färga? har "kamomill" spray som ska göra håret blondare men funka utan vidare resultat någon som vet hur man gör?
Citron i håret under sommaren när solen är framme bleker håret har jag hört.

silverschampo
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
okej blonderar de verkligen? för ja har det…
men ska man då ta speciellt om man har mörkare någonstans men ändå inte brunt?

Silverschampo tar endast bort gula och lite orangea toner i håret
/Frida
Wera. Tack men citron torkar ut håret enormt. har hört om kamomill te sen ut i solen men herregud ? får vänta tills snön smält bort da 
vart får man tag i silverschampo?
Om man blonderar så blir de ju orange/gul tillsist, tar silverschampo bort det? Allt..?

Tror nog att de flesta frisörsalonger har det :)
Om det bara skiftar i gult och lite orange så ska silverschampo kunna ta bort det, ja. Men om det är morotsorange så är man tvungen att bleka det en omgång till
/Frida
frisörer kan ju avfärga håret och det är inte som blekning och sen silvershampoo funkar bara om håret är gult inte orange
Jag provade kamomillthe, hade i det över natten när jag sov drygt 5 ggr kanske + lite dagtid.
Det blev snarare mörkare/matare (= färgades av det?) så på mig fungerade det inte… Men jag har iofs väldigt ljusblont naturligt också.
Vad mer man kan göra (som fungerar) har jag ingen aning om :)
Hakuna matata!
Notis: Det finns inget som innebär "färga håret ljust" eller "avfärga". Allt handlar om att bleka håret. Bleka håret är att antingen kleta i oxiderande eller frätande ämnen som reducerar pigmenten. Silverschampo tar inte bort gula/ oranga skiftningar, utan dämpar dom, precis som optiskt vitmedel som ger vittvätten en kritvit lyster ( egentligen en blåton!), eller blå färg i tandkrämen.Så fort du slutar använda det har du ditt kissgula hår igen. ( Och ja, eftersom jag själv varit dum dum dum och blekt mitt hår från svart till ljus orange risbuske, håller jag nu på att göra dreads för att inte behöva klippa av allt.. Inte är det första gången heller..hahaha.)
Att använda kamomill eller citron ger bara lite ljusare skiftningar på redan blonda hår. Funkade bra på mitt när jag var yngre och hade "naturell" hårfärg. Koka i så fall kamomillte själv. Köp inget skit i affären. Dom innehåller nästan alltid kemikalier som skadar håret. Lycka till! ..och ps..skulle det gå åt skogen kan du alltid göra dreads! ;)