hemmanent
hej. jag är så sjukt trött på mitt hår. det är jätte krullit typ afro och då menar jag det bokstavligen. för ett tag sedan köpte jag en grej som heter hemmanent. man permanentar håret med spolar.
mitt hår är lite under bröstet och är jätte fluffigt när jag tvättar mitt hår. men när jag har bulle i ett par dagar i rad blir mitt hår nästan platt men fortfarande fluffigt. tror ni att jag kan permanenta med hemmanent med jätte stora spolar`? hälst vill jag ha platt hår men jag har ingen lust att spendera 1000-1500 så mycket som det skulle kosta för mig att permanenta hos frisören. kan man ta och prova att permanenta en hårslinga eller?
oj det blev lite mycket men jag hoppas att ni kan hjälpa mig
Jag skulle verkligen inte rekommendera någon form av permanent hemma. Det är svårt nog att få det rätt som det är, dessutom så håller det inte så länge, och håret blir oftast skadat i onödan.
Är ditt hår krulligt naturligt eller är det en gammal permanent som du har i håret?
det är krulligt naturligt :(
Det är ju inget att vara :( för, det är jättefint med krulligt hår. Det viktigaste är att sköta det på rätt sätt, då blir dina lockar mer definerade och hälsosammare. Har du relativt stora lockar så kan du kolla in på lockigt.se och få tips därifrån om hur du kan sköta ditt hår. Om du har mer krusigt-lockigt hår så finns det massor med etniska forum som du kan få tips om skötsel ifrån.
Om du permanentar lockigt hår så blir det oftast bara ännu fluffigare, plus att det är otroligt skadande så du kommer att få svårt att sköta håret. Lär dig istället hur man sköter ett lockigt hår, då kommer du garanterat trivas mycket bättre med det.
kan tipsa om hemsidan lockig.se
Har själv väldigt lockigt hår, locktyp 3b :)
Kör med Balsammetoden som gör att lockarna inte blir frissiga och flygiga :)