Hår iFokus

Hår

Etikettfrisörer
Läst 7934 ggr
[Moollan]
0

Klippa sigsjälv?

Hejsan!

Någon som klipper sigsjälv? :) Eller går ni till frisören varje gång/Låter en kompis göra det?

Jag sparar måånga tusenlappar om året när jag klipper migsjälv och jag blir hundra ggr nöjdare! Rekomenderar det!

Odinn
0

Är 14 år och klipper både mig och min mamma sen två år tillbaka. :)

Jag litar inte på frisörer då dom alltid klipper kortare än vad jag vill. Så jag tycker att det är mycket bättre att göra det själv.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[Moollan]
0

Håller med dig med att dom ALLTID klipper kortare än vad man sagt. Förstår inte hur svårt det kan vara att göra kunden nöjd genom att klippa som den vill även om allt slitet hår inte försvinner?

stelles
0

Hej! Jag har en liten för frågan, jag har gått frisörutbildning i snart 3 år, jobbat 1 sommar som frisör och haft 16 h praktik varje vecka nu de senaste året på en salong. Jag tycker att de är många frisörer som stressar när de klipper och inte lyssnar på vad kunden vill ha. Så jag har bestämt mig för att öppna upp ett företag dä jag åker hem till kunden och klipper och färgar.

Min fråga är då, är det något ni tror folk skulle vara intresserade av? Att slippa stressen hos frisör salongerna eller slippa ta med sig sina barn och klippa sig hos dyra salonger. Mitt pris skulle ligga på 250 kr för klippning och 180 för barn under 10 år.

Tacksam för svar. Mvh Stella

[Moollan]
0

Jag vet inte om det hade lyckats med hemfrisör. Jag hade nog tyckt det känns lite "B". Och hade rotat lite i om du verkligen var frisör :P Hade jag däremot haft stor familj med barn osv så hade jag gärna tagit hem en frisör för att klippa alla samtidigt. Men nu har jag bara migsjälv, så jag hade gått till en salong - OM dom hade klippt som jag vill.
Det är där du kommer vinna kunder. Lyssna verkligen. Ta lite i taget. Det behöver inte gå så fort utan man vill bli nöjd istället. Jag har förlorat tron helt för frisörer. Det är en bekant till mig som gjorde precis som jag ville och jag har aldrig varit så nöjd i mitt liv. Om jag ska klippa mig så ska det vara hos henne. Dock har jag inte pengar till det just nu, så får göra det själv.
Men det är verkligen verkligen verkligen A & O att lyssna och klippa som kunden vill.

lsoderberg
0

jag klipper mitt hår själv! :)

ShitGoose
0

Klipper också mitt hår själv.. Färgar och sånt med.
Litar inte på frisörer :P

Medarbetare på Sphynx iFokus

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Varför inte ha en frisörsalong men även ha hemklippning? Så kan kunden välja själv vad den vill :-)

Själv har jag inte klippt mig hos frisör sedan sommaren 2005. Från början var det mest för att jag sköt upp det men nu har jag inte råd. Hade gärna gått till en frisör nu för just nu mår jag så dåligt att jag orkar inte klippa mig men det får se halvrisigt ut ett tag helt enkelt.

Bilden är från november då jag klippte mig sist

JossanH
0

Det blir alltid bäst när jag klipper mig själv :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Moollan]
0

Ska försöka hinna klippa mig idag. 3 månader sen sist hehe och topparna börjar dela sig.

Liss
0

Klipper nästan alltid mig själv. Förutom när jag behöver tunna ut det riktigt ordentligt - då det är så tjockt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Em--ma
0

klipper mig själv. har ingen lust (även om mammsen betalar) att betala priset för att förlora hår heller!
Sen tycker jag att det blir skitfult när håret är nyklippt och helt spikrakt vid topparna nej, fy och USCH!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Birke
0

Jag går till frisören då jag inte litar på mig själv, men klipper alla trasiga toppar jag ser så att håret inte blir slitet snabbt:)

regskylt
0

Jag går alltid till frisören, om jag inte bara ska raka av sidorna på håret (sidecuts), då får kompisar eller min man göra det. Nu så har jag inte "klippt" mig på ett halvår då jag snaggade av mig allt. Eller ja, jag har klippt luggen själv några gånger.

Jag har försökt att klippa mig själv men det blir inge bra, så därför går jag till frisörer, annars så had ejag gärna gjort det själv.

Mezzzanina
0

#3 Jag vet att det finns en marknad för folk som är sjuka, äldre eller handikappade eller folk som för övrigt inte kan ta sig till en salonger av andra orsaker.Jag tycker du har en strålande ide där!!Jag är själv handikappad och hade verkligen gillat om någon hade kunnat komma hem till ig och klippa mig.