Snyggt med slitet hår
Jag misshandlar mitt hår ibland. Jag använder plattång lite då och då och efter jag har tvättat håret fönar jag det helt eller delvis torrt.. Tvättar bara ungefär var 5e dag och använder shampobars och Balsam utan siliconer men jag använder torrschampo vid behov och håret är ganska slitet… Men jag gillar ändå det. Många hår tycker jag passar som slitna, lite stripiga och "ovårdade".
tycker förstås det är skitsnyggt med ett tjock vackert hår men inte på mig :)
Och jag tycker att många andra jag känner också passar bättre i halvslitet/slitet än det fina och välvårdade.
Vad tycker ni kan slitet vara snyggt?
Sajtvärd på Iller.ifokus
När mitt hår är helt nyklippt och absolut inte nåå slitet - då går det inte att göra någonting med det! Bara hänger där tungt och platt, funkar inte ens med volummaster.
Så går o göra lite mer med hår som inte är helt vårdat och oslitet tycker jag… på mig iaf.

Usch för slitet hår där det spretar och står åt alla håll efter ett försök att platta håret.
Skit fult. Men är det stylat som slitet t.ex. genom tupering är det en annan sak.
Mvh Ellenfyrkant
#2 Att det är så pass slitet att det spretar e väl inte det snyggaste :)
Jag gillar inte en form av slitet och det är när man ser att håret tydligt borde ha klippts av för någon dm sedan då det är mer än hälften så tjockt sista biten.. Har sett det på en tjej som hade sparat till långt hår utan att alls ta hand om det :S
Sajtvärd på Iller.ifokus
Själv tycker jag slitet hår är så jävla snyggt, jag avskyr när mitt hår är glansigt blir riktigt obekväm.
Här är de misshandel på högnivå plattar varje dag och färgar om vartannat men det vill sig i alla fall inte och blir plufsigt och glansigt men då har jag i någon hårprodukt te.x hårspray.
Så yes till den slitna/stripiga looken
Som du säger det kan vara fint på andra men inte på mig!
(Fast inte så slitet så att det inte vill nånting och bara går av liksom)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

Det beror helt på. Ditt hår och din frisyr ser super ut! Mitt hår skulle behöva klippas, det blir hemskt tovigt nu nämligen men jag tycker fortfarande att det är ganska snyggt. Nyklippt skulle det vara lättare att ta hand om, mindre tovor. Utseendemässigt skulle det bara bli kortare. Däremot långt hår där man tydligt ser hur topparna är långa, spretiga och tunna tycker jag inte är snyggt. Är inte heller något fan av sönderblekt hår som är vitt, tunt och bara ser slitet och dött ut…
förut så hatade jag mitt hår för att det var såpass välvårdat även fast det var blonderat två gånger och man kunde inte få någon som hellst frisyr på det men nu känns det för slitet men jag gillar absolut inte att ha glansigt hår det känns inte bra, men nu till sommaren ska jag bli blond men det kommer slita rejält och jag vill ju ha det långt också :/ svårt…
#6 Du har jättefint hår Gudris! :) Det ser inte ett dugg slitet ut, men förstår känslan när det lättare trasslar sig. Det kan inte vara produktuppbyggnad som orsakar det? Jag vet att jag lätt fick så när jag använde vissa Balsam under min tid som produkt-junkie. ;)

#8 Tack! Jag tror inte det, tvättar håret en gång i veckan och upplever att det blir värre ju längre från tvätt det går. Mitt hår blir nämligen torrare (troligen av den torra vinterluften) snarare än smutsigare ju längre från tvätt jag kommer. Har inte använt silicon/mineraloljeprodukter i håret på två år eller nått sånt och undviker även sls-schampo. Jag funderade på att vänta ut hur länge jag klarar mig utan tvätt helt, men längderna är så torra nu att jag nog måste balsamera lite åtminstånne!
#9 Du måste ju kunna använda dig av något återfuktande utan att tvätta?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 Jo det är klart, kommer nog köra med bara vårdande Balsam nån sväng nu.
#9 Det kan du ha rätt i, mitt hår blir också mycket torrare på vintern. Har du testat oljor i ditt hår? Cocosolja är det som räddar mitt vinterhår. :)
Jag använder inte några kemikalier i mitt hår, och det funkar alldeles utmärkt.
jag tycker absolut att slitet kan va snyggt! har själv inget supervälvårdat hår då jag färgar eller bleker mitt hår väldigt ofta!

#12 Jag har provat det väldigt lite och inte riktigt kommit överens med det, men det är ju värt att prova igen.
Tycker "slitet" hår är snyggt om man fixar det själv. Till exempel tuperar, fixar med hårspray, spretar med vax, har i saltvattenspray just för att få den där speciella looken.
Så gör jag själv. Och när det är precis nyklippt hos frisör brukar det ta några dagar förrän jag är nöjd, och det går att få det lite "slitet" igen.
Men är det sönderblekt eller tuggummihår eller verkligen slitet på grund av misskötsel är det inte snyggt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker det är rätt snyggt, men bara om det med måtta och inte, som sagt, på gränsfall till typ neandertalarhår eller nåt :) Mitt är lite halvslitet, and I like it :D