Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 6216 ggr
[ninnakm]
0

Slitet hår, vill ha långt!

Hej!
Det är så att jag har långt hår (vill ha längre) men samtidigt behövs det ju klippas, för annars blir det för slitet. Varje gång jag går till frisören, för att klippa topparna, säger dem "oj oj, det här är slitet, måste klippa minst 1 dm" Hur ska man göra för att ha långt hår, men inte slitet?

Gudris
0

T o börja med kan det vara bra att toppa regelbundet (något som jag själv är sämst på..), sen får man tänka på vad man gör med håret. Jag försöker att sätta upp håret så det inte ska slitas onödigt mycket. T ex med hårpinnar och liknande. Även att fläta håret skyddar det. Undvik metallspännen och sånt med vassa kanter som skaver på håret och återfukta det ordentligt. Undvik värmebehandling. :)

[ninnakm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Okej, tack för tipsen! Tyvärr plattar jag mitt hår, har du något tips på något bra som återfuktar håret? Så här ser det ut när det är lockigt, dock var det i början av hösten, nu är det längre:) (ursäkta den dåliga kvaliteén på bilden, får helt enkelt skylla på iPhones dåliga kamere!)

Chamy
0

Frisörer brukar anse att torrt hår är slitet hår. Detta är dock inte fallet, om du återfuktar ditt hår ordentligt innan du går till frisören så är det möjligt att de tar av mindre. Om du vill ta kontroll själv så kan du ta och titta på dina toppar själv, se hur högt upp ditt hår är splittat(om det är det) och be om att få så mycket bortklippt när du går till frisören. Det underlättar även för frisören om du visar med fingrarna hur mycket du vill att de ska ta av, alla har inte samma uppfattning om vad en centimeter är utan ett måttband i närheten. Lycka till!

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus