Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4280 ggr
LinaN
2010-11-20 23:04
0

Färg som släpper?

Säkert många som fårgat innan, men i varje fall.

När jag färgar med riktig färg, visserligen köpe från butik men oavsett märke, så släpper färgen väldigt snabbt.

På en månad tvättar jag ur färgen med hårfärgningsvänligt schampo-balsam.

En toning sitter i princip bara fram till nästa hårtvätt….

finns det något jag kan göra för att få det att sitta bättre?

o just ja. när man färgar mitt hår så går det år ungefär 8 förpackningar…. har inte färgat på ett tag så det är kanske dags o uppgradera till 9….. dvs rumpelångt TJOCKT hår….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[lucke]
2010-11-22 22:51
0

Har samma problem- för mig funkar det faktiskt bäst med intensivtoning, istället för färg. Kör med Swartzkopf för det mesta.

LinaN
2010-11-22 23:18
0

#1 okej, men hur funkar det då? intensivtoning kostar ju lika mycket som färg i princip… vad är skillnaden då?

[lucke]
2010-11-23 17:51
0

Visserligen tvättas toningen ur succesivt, men det fäster iaf på håret när jag gör själva toningen- färg har svårt att öht fästa, om du förstår? Toningen är ca 20 kr billigare än färgen, iaf den jag använder. Däremot måste jag göra behandlingen (oavsett det är toning eller färg) rätt ofta, minst var 3e vecka då mitt hår växer väldigt fort och det blir utväxt snabbt.

LinaN
2010-11-23 17:56
0

#3 jaha, problemet för mig är att få det att sitta kvar efter färgningen….

man tycker ju att en färgning ska sitta litet hårdare än en toning liksom.

[lucke]
2010-11-23 18:09
0

Man tycker ju det, men min erfarenhet är att intensivtoning fäster betydligt bättre än permanent färg. Men det ska som sagt vara intensivtoning, som sitter i ca 6 veckor, inte vanlig toning som tvättas ur på några hårtvättar. Jag kör med Schwarzkopf Country Colors.

LinaN
2010-11-23 18:15
0

#5 okej ska kika på det, CC använde jag mycket när jag var yngre.

[lucke]
2010-11-23 18:18
0

Finns kanske bättre, men denna finns och är billig på min Ica hemma…

[xBex]
2011-01-18 22:31
0

Jag har en fråga som jag tror passar in i den här tråden…

Jag har aldrig färgat håret mörkare permanent förut, men fick för mig att jag skulle färga det röd-aktigt (från att ha varit blonderad) för 2 veckor sedan… Färgade det (dock blev det mörkmörkbrunt istället för rött men that's not the point), och redan efter första tvätten så var håret betydligt mycket ljusare, och nu har jag tvättat det runt 3-4 gånger allt som allt och använt färgbevarande shampoo och sånt, men färgen är bara väldigt ljuscendré och allmänt tråkig nu. Rynkar på näsan

Borde jag också prova intensivtoning? Eller tror ni det är för att jag aldrig har färgat det förut? (har hört att färg sitter dåligare på ofärgat hår, men jag har ju blekt det x antal gånger och det ska ju tydligen ta åt sig ännu mer då så…)

tacksam för tips, vill helst inte slösa 200 kr till på permanent hårfärg om det bara håller en vecka :/

Ellenfyrkant
2011-01-19 18:34
0

#8 Jag har ingen erfarenhet av intensivtoning men har erfarenheten att permanent rödaktig färg tappar "styrkan# snabbt och blir lite ljusrött ganska snart efter att man färgat.

Mvh Ellenfyrkant

[xBex]
2011-01-19 19:09
0

Jo, det var jag också beredd på, men som sagt så blev det ju knappt rött alls, utan nån mer mörkbrun färg… ungefär såhär:

http://www.marieclaire.com/cm/realbeauty/images/3Q/rb-brown-hair-bangs-54-0809-de.jpg

Och nu liknar det mer det här:

http://cucu.blogg.se/images/2010/thin-hair_115128093.jpg

Inte riktigt så då, men på ett ungefär (har inga egna bilder).

Men jag vet inte, det brukar väl oftast inte vara så med såna bruna Färger, när de bara går litegrann i rött? Eller?

Men tack ändå =)