Hur hittar man kluvna hårtoppar?
En sak jag fundert på är det här med Kluvna hårtoppar. Jag har aldrig märkt att jag skulle ha såna och förstår inte hur andra märker det? Har googlat lite bilder men tycker det verkar helt omöjligt att gå igenom ALLA sina hårstrån för att leta efter Kluvna hårtoppar? Så frågan jag vill ha svar på är rubriken på inlägget ;) Hur hittar man Kluvna hårtoppar? Hur vet man om man har det öht?
När jag hade längre hår så tog jag tag i topparna och vände dom upp emot mig. Kolla noga i topparna. Vad ser du? Ser du något hårstrå som börjar klyva sig?

Det e inte alltid topparna som "klyver" sej. Jag tror inte att man kan se det men håret flikar upp sej om du förstår hur jag menar och det ser slitet ut ;)
Jag brukar sitta o hålla på med mitt hår på tråkiga lektioner och då lyckas jag ganska så bra med att hitta dessa små hårstrån som inte är så fina som jag villl att dom ska vara. Det e bara att glo till ögonen ploppar ur ;)

#2 hmm ja jag förmodar att mitt hår är lite slitet men det är inget jag direkt märker av. Därför jag undrade hur folk egentligen märker om de har kluvna toppar haha :)

Jag behöver bara titta på mitt så att jag ser toppen och der man att alla mina hårstrån är kluvna.. (y) Men om man inte har så många är det ju svårt att märka.
det är bara att ta lite hår och kolla på topparna.. jag ser direkt om ett eller flera hårstrån är kluvna det ser typ ut som Y på hårstråt

#5 fast det har jag ju provat men det går liksom inte.. haha
#6 aha haha de går utmärkt för mig! :O
Jag bara lyfter upp mina toppar och tittar - så ser det ut som att jag har små små vita "prickar" som sitter i topparna - som jag kan dela på (dvs topparna klyver sig). Och så känner jag hur torrt och slitet det är i topparna också. Men inte alltid, bara ibland - särskilt när jag inte duschat och använt Balsam.
Så länge jag använder Balsam (och låter det verka) känns mitt hår jätte lent och jag ser inte alls lika många "vita prickar" (kluvna toppar).
kom på en sak till.. beror väl lite på hur ofta du klipper dig också jag klipper mig kanske 2-3 gånger om året
Du ska ju vara glad ifall du inte hittar kluvna toppar = då är ditt hår friskt och skötsamt.
Sen beror det också som en över mig sa hur ofta du klipper dig.
Kluvna toppar är ju slitna toppar. Så kluvna toppar behöver klippas bort :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Om man tittar på topparna så ser man om man har det. Har man det inte så ser man dem inte, de är inte så små. För övrigt så är en Kluven hårtopp en hårtopp som har delat sig, så att den är förgrenad i änden.