Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 5739 ggr
ShaSha
2011-01-04 18:27
0

Föner?

Nu gick min andra hårfön av samma märke sönder (melissa) så nu står jag och funderar, ska man spara tills man kan köpa en riktigt bra och hållbar fön eller köpa någon billig som man har under tiden? Vilka märken kan ni rekommendera som är bra, bosch, obh nordica?

Ellenfyrkant
2011-01-05 19:56
0

Jag har en från Coline som funkar bra, har nog haft den närmare året.

Mvh Ellenfyrkant

Elshira
2011-01-07 18:18
0

Vi har två billiga här hemma. En som min mamma köpte som tonåring (den är med andra ord ca 30 år) som är märkeslös, en lite nyare hårtork som jag haft hela min uppväxt samt en som jag "ärvt" av min morfars mamma som måste var minst från 80-talet i.af.

Alla märkeslösa, alla lika hållbara Skrattande

Så personligen skulle jag nog faktiskt inte köpa någon dyr hårtork i.af. Kanske inte en från ÖoB men billig från ett välkänt märke i.af =)

Men det är klart, vill du ha väldigt stort utblås (blåsa mycket luft) och ännu varmare så kanske det kostar. Jag vet faktiskt inte, men jag vet i.af att jag provade en kompis hårtork här om dagen (kommer inte ihåg märke men köpt på åhlens för strax under 1000-lappen). Den blev fruktansvärt varm… Jag hade på lägsta värmen (1 av 3) och det var så varmt att om man blåste på handen ett par sekunder så brändes det ordentligt. De två andra kunde jag inte ens föna håret med för att det blev för varmt för axlar/antikte/hårbotten!

Det var dock bra "drag" i den och blåste ordentligt, men så mycket värme var verkligen onödigt i.af.

Hakuna matata!

Ellenfyrkant
2011-01-08 17:32
0

Värt att tänka på kan ju också vara att varmare sliter mer. Kallluftsfunktion tycker jag är jätteskönt att ha.

Mvh Ellenfyrkant

Nickel
2011-01-09 00:23
0

Jag har en från babyliss, den är riktigt bra, och har haft den några år. :)

[Wera]
2011-01-09 17:41
0

Köpte nyss en hårfön från "Desperate Housewives" på Lidel haha :) Men inte testat den än dock xD 200 kr.

ShaSha
2011-01-12 20:11
0

#3 ja jag tycker också kallfunktionen är bra att ha.

Vad kan man räkna med för livslängd på en hårfön tror ni? För ingte kan det vara normalt att de strejkar redan efter 1år?

[Wera]
2011-01-13 00:56
0

#6 Haft min gamla hårfön i över 3 år, funkar utmärkt och jag köpte den i ett paket där plattång och locktång ingick - för några hundralappar så den var inte heller dyr :P

Jag har kallfunktionen i båda mina föner.

vicko
2011-01-13 16:32
0

Har en likadan fön som vi har i salongen på skolan från märket oster, superbra och man kan välja kallluftsfunktion så sliter inte så mycket på håret :) har typ hållt i 4 år nu :o

[Wera]
2011-01-13 17:59
0

Testade min nya hårfön alldeles nyss, den från Desperate Housewives, 200kr, snygg röd/svart :) Den blåste bra och starkt! Den hade kallfunktion, vanlig varmt och tre olika grader av "protection" där värmen var sval/ljummen typ, upp till ganska så varmt. Kanon!