Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 9673 ggr
smorf
0

MOOD ultrablond

Hej! Mitt hår är just nu ''naturligtblont'', det var tänkt att det skulle bli mer åt det platinablonda hållet i somras. Dock gick jag då från mörkbrunt till blont så jag är glad att mitt hår är kvar på huvudet haha.

Nu till saken, jag köpte MOOD ultrablond idag för jag tänker alltså bli platinablond ( har inte blekt eller färgat håret sen augusti förra året så tyckte det var dags nu ) Men så när jag läste på bruksanvisningen man får med så står det att man inte får använda det om man tidigare avfärgat eller blekt håret.

Då undrar jag vad som kan hända om man gör det? För liksom vad jag vet så har folk som har blekt håret tidigare ändå blekt med MOOD, eller har jag fel? Vet hur som helst inte om jag nu vågar bleka håret med denna blekning eller inte.

Tacksam för svar!

Ellenfyrkant
0

Jag har aldrig använt MOOD, trivs med scwarskopf L1+. Jag har aldrig hört talas om att det är så, men troligtvis står det där av en anledning. Har du möjlighet vore nog det säkraste att ta med kvittot och byta till en annan. T.ex. den jag nämnde, har aldrig haft problem eller oväntade resultat med den blekningen.

Mvh Ellenfyrkant

hjartelyckanskaniner
0

Jag har pratat med min frisör om att ''överfärga'' alltså färga ljust på utväxten och sen om det skulle gå över det blekta håret. Hon sa att om man bleker på blekt hår så kan håret gå av. Så om man har en utväxt på 2-3cm så är det vara det håret som är kvar på huvudet. Det har hänt en kund som färgade hos en annan frisör som inte var så duktig (nybörjare) och min frisör fick då fixa till hennes hår hör på vissa ställen var det ganska långt medan på vissa ställen var det runt 3-4cm. Den kunden var inte glad över sitt hår.

Om jag vore du så hade jag färgat hos en frisör. Jag färgar alltid hos en frisör, speciellt blont hår.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

lsoderberg
0

#1 använde också den:) tycker den är bäst ;)

ElinSvensson
0

Jag använde den färgen när jag övergick från brunt till blont. Använde slingorna flera gånger på samma hår. Visst det blev väääldigt slitet men gick inte av (bra hårkvalité kanske?). Har även använt blekningen på hela håret. Numera färgar jag bara utväxten, och slipper totera resten av håret ;)

Ellenfyrkant
0

#2 Fast om det är den enda anledningen beror det ju på dålig hårkvalitet om vi bara pratar att bleka över en gång. Tycker isåfall det borde nämnas att det är risken att håret går av i bipacksedeln. Men det kan ju vara så…

Mvh Ellenfyrkant

hjartelyckanskaniner
0

#5 Har hänt flera gånger enligt min frisör:) jag vågar inte "experimentera" med mitt hår för jag vill inte bli skallig. Jag har blonderat mitt eget hår 2ggr. En gång med syrran och då blev det faktiskt bra. Inte slitet och det såg normalt utan att ser såg för ljust ut eller orange/gult. Sen när jag gjorde det med en kompis så såg jag ut som en lasagne. Blont i utväxten och brun/rött i övriga håret. Efter det så har jag bara gjort det hos frisören.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Alex
0

Det är väl just för att det sliter mycket på håret av att bleka, och det är ju en kraftig blekning dessutom. Är garanterat enbart för att tillverkarna ska vara "fria" från klagomål och annat från kunder som inte vet riskerna och vill skylla på dem för att deras hår blivit slitet/gått av efter att ha blekt. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nickel
0

Har använt mood ultrablond och den är bra. Kommer inte riktigt ihåg vilken färg jag hade när jag använde den, men mitt hår blev iaf väldigt blont. :P

Ellenfyrkant
0

#7 Så r det säkert. Men svårt att få platinablondt resultat med bara 1 blekning. Men det är väl ungefär som (lite OT) att man skulle söka upp läkarvård för shampo i ögat.

Mvh Ellenfyrkant

vicko
0

altså om det var så länge sen augusti som du blekte sist borde det inte vara något problem :)

har själv blekt med mood när ja gått till och från mellan blondt och brunt och tycker att det är den bästa blekningen.iaf om man köper den med silver så slipper man se ut som en kyckling :D