Kallt, ljummet eller varmt?
Jag fick tipset att skölja mitt hår i kallt vatten sist jag var hos frisören. Håret ska tydligen må bättre av det. Visst känns det som att det är mjukare men nu är det ju nyklippt och inga slitna toppar…
Stämmer det att håret mår bättre? Gillar inte kallt vatten vill hellst duscha varmt….
Det stämmer, för precis som att hudens porer sluter sig när man blir kall, så lägger sig hårets yttre fjäll och stänger hårets yta när det blir kallt. Man kan använda det som avslutning på en hårtvätt.
Jag gör så ibland, men jag dushar ALDRIG i det kalla vattnet, håller bara huvudet uppochned och sköljer med kallt när jag har dushat klart.
Har också hört att det ska vara bra att avsluta med kallt vatten just av anledningen som #1 skriver.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag sköljer alltid håret med kallt vatten det sista jag gör :)
Ni som sköljer håret med kallvatten efter att ni duschat, märker ni någon skillnad?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#4 Ska jag vara riktigt ärlig så har jag ingen aning haha eller jo, kanske att det blir lite mjukare och lenare :)

Jag duschar bara kallt på somrarna. Dock tvättar jag ansiktet i riktigt kallt vatten på morgonen för att vakna bättre 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
Förut sköljde jag alltid med kallt vatten sista sköljningen, men märkte ingen skillnad.
Men när jag går över till balsam-metoden ska jag börja igen och se om det kanske blir nån skillnad ändå.

Har hört att det ska vara bra men jag gör det inte själv…jo sommartid då när jag duschar kallare hela jag.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Det sista jag gör innan jag kliver ur duschen är att skölja håret med kallt vatten.
Sköljde i svalt vatten idag innan jag klev ur duschen. Satte upp håret och lät det torka i uppsättningen. Min dotter ville "grejja" lite och hon tyckte att mitt hår blivit så mjukt. =)

Jag duschar med ganska varmt eller jättevarmt vatten, men på slutet sköljer jag alltid av mig med kallt. Även håret då. :)
Jag kan inte duscha kallt inte ens håret. Jag är väldigt smal. Och då blir jag iskall i flera timmar. Och det är såhär hur mycket jag än äter blir jag inte större. Min kropp använder allt. Jag äter oftast nyttigt.
Jag har börjat skölja håret med kallt vatten sista sköljningen, men jag böjer huvudet framåt, så det inte kommer kallt på kroppen. 
Jag har också börjat med kallt, först varmt när hela jag duschar och sedan så sköljer jag av till sist med kallt, riktigt uppfriskande faktiskt!
(Bara håret och inte på kroppen)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Jag har ju extremtoning som går ur för fort, och jag älskar att duscha i hett vatten. Så jag duschar först kroppen och när jag ska skölja håret första gången (2 shamponeringar) så ta rjag halvkallt och sedan fort varmt på kroppen igen och samma sak andra gången. Balsam använder jag inte.
Färgen håller ialla fall för mig längre än om jag hade sköljt i varmt vatten.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag duschar kallt hela kroppen + haret.
Kanske lite konstigt men jag blir liksom piggare och fraschare da.
#16 Hua! Jag får ont på kroppen om jag duschar kallt!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!