Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 3905 ggr
PandaFish
2010-12-23 23:25
0

Hårförlägning?

Jag har kikat runt lite på sajten ang detta men hittade ingen artikel om det så jag startar en tråd ist :)

Jag vill göra en hårförlägning men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Har hört en metod med då man "tejpar" fast löshåret? Finns det någon sån metod? Och isåna fall är den bra? Om inte vilken är då den skonsamaste metoden att använda sig av? Och vad för hår ska man köpa? Och ska man gå till friösren och göra det? Och vad menas med att man "Klipper in löshåret" ?

Så många frågor jag har men jag hoppas verkligen att någonhar lust att svara på dem :)

Tack på förhand!

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

mandariiin
2010-12-28 00:42
0

tejp metoden: funkar som det låter, med tejp. då färster löshår (som sitter på ett träns/rad) med tejp. det finns väldigt delade meningar om denna metod. jag anser att den är bra om man vill ha något tillfälligt eller om man har väldigt tunt hår.

skonsam metod: jag säger alltid att weaving är skonsammast då man inte använder några produkter alls för att fästa/ta ur håret. men keratinvax är minst lika bra OM man fäster/tar ur håret på rätt sätt. gör du fel med denna metod så kan det bli stora skador på ditt egna hår.

vilket hår: köp aldrig syntethår för en hel förlängning. äkta hår är alltid bäst. det håller sej fint mycket längre, du kan platta, locka färga om du vill. bästa är äkta Remy hår.

vart göra: frisörer kan hjälpa dej med extensions, men tyvärr kan dom vara väldigt dyra. finns även många privat personer som är duktiga. men oavsett vart du går är det viktigt att det blir rätt. frisörer går oftast bara en helg kurs, och jag anser inte att någon är duktig efter några timmars arbete. sen finns det frisörer som är otroligt bra och vet exakt vad dom gör. samma gäller privatpersoner, vissa är väldigt duktiga, andra har ingen aning om vilken skada dom kan göra om det blir fel.

klippa in löshåret: klippa löshåret så att det flyter ihop med ditt egna hår. Har du själv en rak frisyr så kan de behövas klippa lite i ditt egna hår.