Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 6503 ggr
mallju90
0

Hur ska jag rädda mitt risiga hår?

Mitt hår är SUPERslitet pågrund av blekningar, plattningar, hårförläning osv… Klippte håret en rejäl bit hos frisören sist och har inte färgat det.. Har en fet utväxt i mitt platina blonda hår… Inte snyggt men vad ska jag göra… Håret kommer gå av om jag färgar det…

Hur får man det att bli bra igen? Måste jag vänta tills det växer ut eller ska jag klippa det varje månad typ??

hårinpackning använder jag.. och silkesdroppar…

och jag plattar och sprayar bara de när ja ska på fest.. vilket händer kanske varannan helg och då blir det extremt slitet efter de…ser ut som en jävla poffboll i håret.. en pudel rättare sagt.. hjälp!

Birke
0

Balsammetoden; www.lockig.se

missemel
0

Jag tror nog att hårinpackning kan vara lite starkt för ditt hår?         Har hört att det inte e lika bra som man tror.

Tänk på att inte duscha för ofta för det sliter så grymt mycket på håret met torkning mm. Låt ditt hår vara så blir det nog bra.

Jag äter också Panto-3 som finns att köpa i life butikerna. Det gör så att håret växer snabbare och blir starkare och ?tjockare?                 Du kanske borde prova det, jag tycker det e grymt bra iaf! :D :D

Lycka till!

Vilken roman jag skrev ;) Hoppas du orkar läsa mitt pladder ;D

Mboop
0

#2 detdär Panto-3 , jag berättade till mamma om det och sa att jag kanske vill ha det , men hon sa att det är inte endast på huvudet som håret börjar växa på och bli grövre. Är det så att det blir grövre tätare även på benen och andra ställen?

Gudris
0

Säger som #1 Balsammetoden, det handlar bara om att återfukta och på så vis rädda det som räddas kan. Det hår som fortfarande inte är trasigt får en chans att leva och det som växer ut blir friskare. Jag förstår inte vad #2 menar med att inpackningar skulle vara för "starkt" för håret. En inpackning är ett jättebra sätt att återfukta ett uttorkat hår. Jag vet personer som gör inpackningar en gång i veckan, det sliter inte, tvärt om. Sluta med starka, uttorkande produkter dock. Jag brukar ofta ha i mitt vanliga Balsam medan jag ligger i badet som en inpackning. Hoppas håret piggnar på sig!

mallju90
0

jag har köpt frisör shampo och Balsam å mitt hår har redan blivit mkt bättre.. kosta dock 400 kr.. men det är riktigt bra.. glömt vad det är för märke men de innehåller mkt protein som bygger upp håret igen

Gudris
0

Man kan aldrig laga ett trasigt hår, det är som naglar, går det av så går det av. Man kan däremot stärka och hjälpa det hår som fortfarande inte är trasigt.