Misslyckat frisörbesök
Vet inte vad jag ska göra. Jag grät när jag torkade håret ikväll efter duschen. Igår var jag hos en frisör. Jag ville bli mer naturligt blond. Jag var hos en frisör i höstas som färgade mitt hår ljusgult med ljusa slingor i. Blev besviken då oxå men brydde mig inte så mycket. Den här gången är det värre.
Jag sa till frisören att jag var trött på att se så gul ut - att jag ville ha mer askfärgad blond färg med lite mer djup. Jag sa att jag ville ha den färg min utväxt hade men med ljusa slingor. Dvs. Rågblont
Hann inte skriva klart. Dumma telefon.
Jo. Min utväxt är i stort sett "råttfärgad"-blond. Jag hade även en bild med mig.
Frisören började med att lägga en beige färg i hela håret som det blev något fel med för jag fick inte se resultatet utan hon la i en nyansering direkt där man sköljer ur håret. När hon torkat håret något var det chokladbrunt med pissgul i hårbotten. Jag började redan då känna att det skulle bli fel men hon sa att det gick att fixa. Hon la i en mörkare färg i hårbotten och sedan tunna tunna blekta folieslingor i hela håret.
Nu är jag brunett med gula toner och med tunna ljusa strån i hela håret som gör att det ser dammigt ut.
1400kr för 6 timmar hos frisören!
Jag ville aldrig bli brunett. Bilden jag hade med var på en blond tjej ju!
När frisören såg att jag var missnöjd sa hon att jag kunde komma tillbaka och lägga i mer slingor om jag ville ha det ljusare och att vi kunde förhandla om priset.
Blä! Vad ska jag göra? Är osäker på om fler slingor verkligen är allt som krävs för att rädda mitt hår. :-(
Det värsta är utväxten som fortfarande är gul. Och choklad-tonen. Och att håret ser dammigt/smutsigt ut.
Men det där måste du ju gå tillbaka med enligt mig… Det får hon ju fixa till eller betala någon annan att fixa till. Va sjutton. 

Låter verkligen som du inte ville ha den färgen! Hoppas det blir bättre!!:)
Ska dit på mån o lägga i fler slingor. Vet inte om det kommer lösa något dock. :-(
Får betala extra för det.
Men borde hon inte fixa till det som du ville utan betalt? För det du säger att du velat ha och det du fått verkar så olika
Mm man kan tycka det. Vill inte tjata. Hon var så trevlig. :-(
Det är ju det som ofta är problemet. Jag är likadan själv.

Fy vad jobbigt!jag hoppas att du sen blir nöjd, har själv vart med om liknande;/
Förstår dig att du inte vill vara tjatig men om det inte är minsta likt så som du ville så borde du verkligen inte behöva betala…
Om du blir missnöjd igen men inte vågar säga åt henne så är mitt tips att du ska betala mindre..
tex om hon säger det blir tusen kronor så säger du, det var inte så jag tänkte mig jag betalar 500 exempelvis.Så har jag gjort. Lycka till!
Oj himmel o pannkaka det var ju inte alls likt som på bilden!
Visade du bilden för henne när du var där första gången?
Isånnafall gå tillbaka med bilden och fråga om hon tycker det är likt ditt eget hår nu.
Ta med dig en kompis eller något så får du extra stöd, ett tips ; ta med din grinigaste kompis, som vågar skälla ut frisör ordentligt! 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Det där är ju inte direkt likt och inte är den där färgen kall….suck på dessa frisörer