Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 6935 ggr
Tina
0

Färga över rött hår?

Jag var hos frisören för ca 2-3 månader sedan och färgade luggen röd samt lade in ett antal röda slingor i resten av håret. Resterande delen av håret är mörkbrunt.

Nu börjar jag få lite för mycket utväxt för min egen smak men har inte råd att gå till frisören och färga.
Jag vill ha hela håret mörkbrunt.

Hur fungerar det att färga över rött hår? Går det att göra själv med vanlig hårfärg från affären? Måste jag avfärga det eller göra någon annan procedur först?

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[lucke]
0

För mig funkade det iaf med vanlig hårfärg (permanent) från affären…

lsoderberg
0

när jag hade rött så va de skit svårt att färga över med mörkbrun de va fortfarande väldigt rött, jag fick bleka mitt hår en gång sen kunde jag färga mörkbrun :) men då har jag färga mitt över 30 ggr oxå :$ så hårfärgen tog inte så bra ett tag när mitt hår va som risigast.

Alex
0

Rött är väldigt svårt att färga över, det lyser väldigt gärna igenom, oavsett vad du använder för färg. Så vill du inte ha nåt rött i det mörkbruna är det nog säkrast att bleka det lite först.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mboop
0

hade en stund blond pannlugg och resten rött, det var väldigt jobbigt med den röda färgen!  allt fastnade bra på pannluggen men blev rött i resten av håret. Nu när ja har färgat över det röda kanske 5 ggr så syns det ännu rött. Jobbigt, det är nog bäst du bleker det :)