Glashår - färgning
Hejsan allihop:)
Jag är helt ny här på Hår i fokus och kanske finns det redan trådar om ämnet glashår. I såfall får ni gärna visa mig dem, om inte så bara måste jag fråga om det finns fler med mitt problem.
Jag har sk glashår vilket gör det riktigt, riktigt svårt att färga mitt hår. Färgen fäster inte utan "faller av" efter bara ngr tvättar
. Och det börjar bli mindre roligt nu när jag börjar få härliga grå hårstrån överallt
Finns det någon hjälp att få…finns det ngn färg som är bättre på att fästa på glashår?
Råd, tips, pepp???
Mvh
Eleri-going-grey

Om jag vore du skulle jag nog låta mitt hår vila en längre tid och vårda håret med mycket inpackningar och dylikt och sedan försökt färga det igen :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag har inte färgat det på ett år nu, för jag blev så deppad när jag insåg att det inte fastnade och då var det mer eller mindre pengarna i sjön. Läste någonstans att man måste "slita" på glashår för att färgen ska fastna men det låter ju inte ngt kul
Jag har på senaste tiden klurat på om det hjälper att bleka det och sen färga…men jag vet inte…
I mitt fall så är jag naturligt mörkbrun i håret, färgen näst intill svart. De grå hårstråna lyser som spotlights och jag är "bara" 33 år och vill inte bli gråhårig än…

hmm jadu, det låter ju allt annat än kul, har inte några erfarenheter själv, tyvärr. Får hoppas att någon mer kunnig tittar in här som kan ge svar :)
Annars kan du kolla inne på hairdrobe.se där finns det många kunniga
/Frida
Tack ändå
och tack för tipset om sidan

Var så lite så :) Och välkommen till hår.ifokus, glömde jag ju säga!
/Frida
Tack