Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2021 ggr
Dalle
0

Färga Blont

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! Nu är det så att jag ska färga håret blont, tänkte göra det själv efterssom det är så dyrt hos frisör !

Men skulle behöva lite tips ! Hur många färgningar tror ni att det behövs ? Och några tips när jag gör det för att det inte ska bli gult ? För har testat en gång och det gick inte som jag ville …. Blev aningen gult, så efter 2 färgningar gav jag upp :P
ajja, här kommer en bild !

Arinya
0

jag slingar min brosars hår nu i helgen, blonda slingor då helt vanligt (han har mörkbrunt hår) och de blev jättesnyggt inte gult eller nåt alls ? hmm

Dalle
0

#1 har också haft slingror, det går hur bra som hellst men testade färga men gick inte så lyckat…

mingos
0

Menar du att du skall ljus frg håret? eller bleka det? har du frg i nu eller är det helt naturellt?

Dalle
0

det är helt naturellt, har färgat runt hela tiden men borde vara naturellt nu ! :-)

mingos
0

Om du är helt naturell och inte mörkare än 7 på frg skalan kan du ljusfärga ta någon askig ton.

Men om du har frg kvar så kommer inte ljus frg att fungera då du måste bleka och ev efter behandla med en sakig/ lila ton för att få bort de gula..

lycka till!

rabbitlove
0

Men shitt va söööt du va! :D men lycka till :) är själv blond nu, men det börjar skifta gult så får bleka i gen :) det va flera månader sen sist :)

Em--ma
0

Använd silverschamoo om det gula dyker upp igen när du bleker.
Silverschampoot tar bort ev. gula skiftningar i håret Glad

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !