Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 5075 ggr
zanpakuto
0

Framhäva fyrkantigt ansikte?

Någon som har tips på vad som framhäver ett fyrkantigt ansikte?

Det jag mest är intresserad av att veta är:

Frisyr, jag ska klippa mig snart och vill ha en helt annan frisyr. Helst något mer annorlunda/ovanligt och som inte ser korkat ut om man inte orkar styla det en dag. Helst kortare frisyrer då jag vantrivs med långt hår.

**
Ögonbrynsform**, håller på att spara ut mina ögonbryn så jag kan forma om dem då formen på dem nu inte är smickrande.

Glasögonbågar, ser dåligt och det är dags att skaffa glasögon!

Samt, finns det någon hårfärg som skulle få ens ansikte att se mindre rött ut? Jag lider av rosacea i nästan hela ansiktet. Jag har inget emot knasiga hårfärger!

Mitt ansikte är en blanding mellan runt och fyrkantigt (enligt många) och jag skulle då vilja framhäva det fyrkantiga i mitt ansikte för att verka mindre rund.

Även tips på hur man "förlänger" ansiktet, då även det skulle motverka det runda utseendet. Men i första hand vill jag framhäva det fyrkantiga.

Jag har lite längre än axellångt mörkbrunt tjockt hår som har lite självfall, bruna ögon och väldigt blek varmtonad hy.

zanpakuto
0

Putt :)

Fridoliin
0

tror någon mohawk-aktig frisyr skulle kunna funka isf :)

något i stil med den här. (bild från google) Längd och sånt kan ju ändras osv. You get the point.

Om du vill få bort rodnaden i ansiktet så skulle jag säga någon brun färg. Allt från kolabrun till kastanjebrun :)

Bild borttagen av Medarbetare p.g.a överträdelse mot copywritelagen/chamy

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

zanpakuto
0

Perfekt! För det var det jag hade tänkt mig :) Inte exakt som bilden då, men samma princip.

Jag har mörkbrunt hår med varm underton. Men skulle vilja byta. Funderar på att göra slingor i luggen.

Fridoliin
0

Låter jättebra :) Skulle vara jättesnyggt att ha mörkbrunt/mörkrött med några ljusare slingor i tror jag, skulle bli en snygg kontrast.

Ang. glasögonbågar så är det lite svårt när jag inte vet hurdan stil du har, dock tycker jag att pilotbrillor med styrka i är jättesnyggt ^^

Bild borttagen av Medarbetare p.g.a överträdelse mot copywritelagen/chamy

/Frida

zanpakuto
0

Min stil, jadu. Jag vet inte om det har ett namn, men jag brukar mixa hårt med mjukt. Kontraster! Liksom vulgärt med gulligt. Tex en köttyxa med en rosa rosett på :)

Eller gråskala med en starkt färgad detalj. Stilrent/enkelt och inte en massa krusseduller.

Ska  jag analysera mig själv så tycker jag väl om att chockera/förvåna men samtidigt inte behöva vara sådan konstant då jag vill kunna vara anonym/osynlig också.

Lite åt det rockiga hållet (nitar, läder, svart) men samtidigt också gulligt (rosa, lila, rosetter, spets).

Sån är jag. Om det gör det lättare att avgöra bågar vet jag inte ;)

Fadren kör med pilotbågar och det skulle kännas konstigt att ha det jag med. Jag skulle nog bara se dum ut :P

Fridoliin
0

Låter som att du och jag har rätt liknande stilar då ^^

haha, ja, skulle nog se lite tokigt ut om ni har likadana bågar, annars får du la be pappsen byta ;)

/Frida

zanpakuto
0

Haha, jao, men det är ju hans trademark numera eftersom han haft sådana bågar sedan han var tonåring :]

Jag tycker om fyrkantiga, lite tjockare bågar. Men om jag passar i det vet jag inte ^^

Fridoliin
0

det är bara att prova sig fram :) du kan ju alltid låna hem några bågar att prova på så märker du vilka som känns bäst :)

/Frida