Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3228 ggr
[Hhannah]
0

Varför så fett?

Det här med Balsam o det.. Jag har hört att det är balsamet som få håret mycket flåtigare snabbare. Jag tvättar håret kanske 2-3 ggr i veckan & använder lite shampoo och massvis med Balsam! (från öronen o neråt) Men sen typ 2 dagar efter är håret asfett igen :S

Hur ska jag göra för att undvika det? Iofs har jag nästan precis börjat använda så mycket Balsam som jag gör, kanske i 3-4 månader. Innan dess tvättade jag med tonvis shampoo bara för jag ville få de rent. (trodde ju mer shampoo jag hade ju längre tid skulle håret vara rent) Skippade även balsamet totalt. Märkte att de slets på håret och blev jätte "frissigt" och såg helt ovårdat ut. Läste lite på internet o började som jag sa tidigare använda massvis med Balsam.

Nu är håret inte alls lika slitet & frissigt (klippte mig i augusti för de va så slitet)  men de blir som sagt fett efter bara 2 dagar! Vad ska jag göra??

Gasoline
0

Jag brukar tvätta håret så sällan som möjligt och bara ha balsan i topparna samt göra en balsaminpackning lite då och då. Mitt hår blir fett ungefär efter 4 dagar.

Vissa har ju naturligt fett hår, det kanske är det du har? Ju mer sällan du tvättar håret ju mer sällan blir det skitigt, efter en stund, sägs det och jag tror det stämmer då det blir jätteskitigt när jag tvättar håret ofta.

Om man dessutom håller på med håret mycket  så stimulerar man hårbotten och då avger den naturligt fett, dessutom blir håret skitigt/flottigt utav händerna ;)

[Hhannah]
0

#1 hm.. jag tvättar ju håret ca 2-3ggr/vecka. Förrut va de bara 1ggn/vecka (!!!).  Så ofta kan ja inte påstå direkt ;p

Ja, kanske. :/ Men håller inte på med håret så mkt ändå. Ha det bara i tofs typ ;p

Gasoline
0

Jaha, ja, jag kan inte så mycket mer om det där än just det.

Du kanske bara har naturligt fett hår?

Vi överlämnar detta till experterna ;)

[Hhannah]
0

Haha! Ja.. XD Är bara så irriterande att dagen efter är de lika flott igen .. baaah!!