Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 3392 ggr
Nusse123
0

Hur får jag det att hålla?

Jag har superglansigt hår, vilket jag iofs tycker är bra.

Problemet är att eftersom det är så glansigt och tungt får jag inga frisyrer att hålla. Eller jo - jag kan ju (för det mesta) sätta upp håret. Men jag menar att om jag lockar eller tuperar håret stannar inte det mer än en timme, ibland bara typ 10 minuter.

Så hur gör jag för att få det att hålla? Jag har provat att ha i supermycket hårsprej både efter och innan. Vet ni någon bra produkt?

Tack så mycket!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

mingos
0

Saltvatten spray eller dust it… Super bra!

Ellenfyrkant
0

Dust it tycker jag är jättebra, det känns som torr-shampo i håret så det tar bort allt fett du kan känna på hårstråna, styvar upp dem, låter dig forma och ger volym. Används med fördel tillsammans med hårspray. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Fridoliin
0

tunna ut håret med en effileringssax så borde det vara lättare och inte så tungt som du beskriver det :) Rekommenderar också dust it, bästa stylingprodukten jag någonsin använt iaf :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

MajaaR
0

Vart finns dust it att köpa någon stans? Är det något speciellt märke eller heter märket bara dust it? xd

Ellenfyrkant
0

Produkten heter Dust it av Schwarskopf. Brukar finnas att köpa hos frisörer och på affection, kicks och sånt.

Mvh Ellenfyrkant

wolfgrin
0

oooww.. låter bra, vet ni om det är bäst på lång-, kort-håriga eller spelar det ingen roll?

Ge mer än du förväntar dig att få.

Ellenfyrkant
0

#6 På kort hår eftersom långt hår är tyngre. Men det funkar till de flesta hårlängder. Har man håret nedanför midjan kanske man får fundera på om det finns något ö.h.t. som fungerar på ett så långt och tungt hår. Men jag har använt det i mitt hår som gått nedanför brösten med bra reslutat.

Mvh Ellenfyrkant

wolfgrin
0

#7 oki tack, då får jag nog vänta tills jag kapat det endel..

Ge mer än du förväntar dig att få.

Fridoliin
0

#8 Du kan ha i dust it på långt håt också, men då får du nog tuppera det lite för att frisyren ska hålla sig hela dagen :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

missemel
0

Jag har samma problem och jag tupperar håret underifrån i hårbottnen så det blir mega fluff. sprayar och låter det "torka"

Rättar ordning håret så som jag  vill ha det och lyffter lite och sprayar under. Torka

Sen så tar jag lite moss och geggar ut i handen och gnuggar i hårbottnen så att det blir fluff och det så tar jag lite mer hårspray och kammar ner det som står upp överdrivet mkt.

Fast jag brukar platta det så att det blir volym ibland om du vet hur man gör ;)