En hel del kluvna toppar! ><
Har ny på sistone upptäckt att jag har en hel del kluvna hårtoppar…. Så jag gick och klippte mig, och bara lite senare var det kört igen :O Hittade lika många, om inte fler!! Jag använder sunsilk co-creations för skadat hår, och tvättar det med både schampoo och Balsam varannan dag. Då och då gör jag också inpackningar. I övrigt har jag plattat och fönat håret ganska mycket förut, vilket jag nu har dragit ner drastiskt på, eftersom jag försöker få långt hår ^^'
Håret i sig är glansigt och enligt vänner och familj "sjukt mjukt" och verkar i övrigt friskt. Hårstråna är inte heller sköra utan mer "elastiska" (de är sega att få av xD)
Så jag bara undrar… Hur har mitt hår lyckats med detta?? O_O Och vad gör jag för att undvika kluvna toppar?? Jag klipper håret regelbundet redan liksom :S
Det är ju jättebra att du har dragit ned på värmestylingen om du nu ska spara till långt hår. Men bara för att du har slutat så försvinner inte all skada, den kommer du behöva ha tålamod med och låta växa ut. Det är garanterat därför som du ser kluvna toppar nu även efter att du har börjat behandla ditt hår bra.
Oroa dig inte för det, behandla ditt hår bra och klipp bort skadan så kommer du kunna fortsätta låta ditt hår växa i lugn och ro sen.

Ah okej, tack så mycket ^_^ Då gör jag så :D