Fel nyans
Hejsan!
Färgade nyss håret och chansade lite.
Ville ha det teal/blå med liten hint av grön. Tyckte dock att det blev för grönt!
Visste att det inte skulle bli 100% som jag ville ha det eftersom det var den här färgen innan jag slängde i toningen!
Hur som.. så här blev det ungefär
Tyckte att det blev för grönt så nu vet jag inte riktigt hur jag ska få rätt nyans på det..
Ville jättegärna bleka det mer innan jag slängde i färgen men vågade inte för håret var så sönderblekt redan från början.
Någon som har något tips? ^^
Tänkte försöka tvätta ur färgen så mkt som möjligt, och sen slänga i turkos.. Hur får jag bäst ur färgenså fort/mycket som möjligt? Typ diskmedel? =P
Tack på förhand iaf! :D
<3

Skulle inte rekommendera diskmedel iaf :O Jag tvättade mitt hår med tvål/diskmedel en gång och det slutade med att jag fick en dreadklump bak på huvudet som var stor som en hamster.
Det är nog bara att duscha håret om och om igen som gäller.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Åwh okejdå ;_;
Får tvätta tvätta tvätta dårå!
Tack för förvarningen! :D
Jag har nu kommit fram till att mitt hår är mättat. Det blå/gröna fäster bara inte och det brun/orangea lyser igenom ><
Störigt som f*n!
Så blev mitt hår också för några veckor sedan. Blekte det igen, 11 gången eller något sånt på ett halvår, och då gav det upp. Blev jätte gult och som sagt "mättat". Som tur är så fäster röd färg väldigt hårt därefter.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Åh fan vad bra! Ville faktiskt ha röd härefter :)
Hur tror du om detta.. försöka mig på att köra i en omgång blått om sådär två veckor.. funkar inte det -> blondera det och i med rött!?
Kommer du ihåg vilket märke på den röda det var du använde? :)
Om ditt hår redan är slitet så är ju inte blekning att föredra ;) Jag tappade halva min lugg efter det, när jag duscha.
Blått mättar håret ännu mer desutom.
Men jag körde i … hmn. Neh, nu kommer jag verkligen inte ihåg vilken färg det var. Kan ha varit schwarzkopf brillance, eftersom jag oftast använder den.
Men hade bara i en stund så det blev en orange/ljusröd ton undertill. Sedan har jag extremtoning över.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆