Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3069 ggr
sofiaroth
0

tips för glansigt hår?

är det någon som har tips för att få glansigt hår eller återuppliva det på ett bra sätt?

Flamman1
0

Balsammetoden med ett pärlglans Balsam? det beror ju mycket på hur just dit hår är;)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Birke
0

Ett friskt hår glänser av sig själv, så precis som #1 rekomenderar jag Balsammetoden!

Birke
0

Man kan dessutom skölja håret emd kallt vatten innan du kliver ur duschen, eller med äppelcidervinäger (lukten försvinner när det har torkat, men kmr tbx när det är blött - alltså ska man inte göra så vid regn). Som jag sa så skiner ett friskt hår, så gör egna inpacnongar :)

Thea-Cazzy
0

Jag använder schampoo och Balsam från sunsilks co-creations… Den orangea förpackningen för skadat hår eftersom jag plattar det rätt ofta och får lite kluvna hårtoppar….  Fungerar jättebra, och håret blev mjukt och snyggt glansigt på köpet! :D  Så det är något jag skulle rekommendera ^^  (har dock endast testat själv, men resultaten kanske varierar lite beroende på hårtyp och liknande?)

Birke
0

Henna också förresten.

Thea-Cazzy
0

Kom precis på att det finns sunsilk co-creations speciellt för att få glansigt hår också ^^ Av Jamal Hamadi :)

http://www.sunsilk.com.au/product/jamal.html

Chamy
0

Du kan dels testa att ha en pytteliten droppe Olja i dina händer, smeta ut det ordentligt på hadflatorna och sedan dra händerna över håret för ett jättefint glans. Det behövs lite övning för att få till exakt rätt mängd Olja för just ditt hår.

Om inte oljan är något för dig så kan du testa en matsked äppelcidervinäger blandat med vatten som en sista sköljning innan du går ur dushen(lukten försvinner när håret torkar). Det är dessutom jättebra för att få bort eventuella produktrester som inte blivit bortsköljda innan.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus