Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 4744 ggr
zanpakuto
0

Ansiktsform? Frisyrtips? :]

Jag har länge funderat på vad jag har för ansiktsform egentligen.

Jag har kollat bilder och mätt och kollat på tabeller, men jag kommer inte fram till något.

Det syns kanske inte så bra (har inga bra bilder på den här datorn) men mina käkben är liksom lite utstickande och kantiga på sidorna, rund haka, kindben som sticker ut mest i ansiktet/bredast i ansiktet och rundat hårfäste som är smalare än kindbenen och käkbenen.

Pannan är smalast, kindbenen bredast och käkbenen mittemellan.

Jag har inte fyrkantigt ansikte pga hårfästet och den runda hakan. Jag har inte runt ansikte pga käkbenen osv :P

Anywho, någon som ser vad jag har för ansiktsform och/eller kan tipsa om hur jag ska klippa mig.

Samt färg, om ni känner för det :]

Just nu har jag mörkbrunt hår till axlarna.

Tror att min hudton är varm.

Jag har egentligen en frisyr som jag tänkt mig, men vill höra folks åsikter först.

Inget är för galet! :]

zanpakuto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag då :]

Fridoliin
0

jag skulle gissa på hjärtformat ansikte :) Och jag gillar de frisyrerna du har på bilderna, dom klär dig bra :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

zanpakuto
0

Tack så mycket :]

Men kan man räknas som hjärtformad om man har käkben som sticker ut? Trodde man skulle ha en "spetsig" haka med snett uppåtgående käkben i linje med hakan?

Fridoliin
0

Jag tror inte man ska vara så noga Flört Ingen har ju likadan ansiktsform som någon annan, men jag skulle ändå gissa på hjärtformat ansikte på dig :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Ellenfyrkant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gissa på runt ansikte.

Du har ganska lik ansiktsform som jag, och jag kallar mitt ansikte ganska runt. Dock har du mer markerade käkar.

Men vad som passar kan ju vara en hel uppsjö av frisyrer. Det handlar mycket om vad man vill framhäva och inte. Jag vill inte framhäva ett runt ansikte hos mig så jag har snedlugg och helst lite längre hår. Får väl slänga in en bild på mitt fejs också då bara för att jag vågade komma och säga att vi hade ganska lika form. ^^,

Mvh Ellenfyrkant

wolfgrin
0

Har ditt hårfäste en spets(fästet går in i två bågar) och inte är halvrunt så är det definitivt hjärtformat. :)

Tycker du passar fint i frisyren du har till höger. :)

Ge mer än du förväntar dig att få.

zanpakuto
0

Mitt hårfäste är mer kantigt. Går upp från tinningarna och rakt upp och sen som ett streck rakt över pannan. Vilket ju förstärker fyrkantigheten i mitt ansikte.