Frågor
Hej,
Jag är sugen på dreads, men är samtidigt inte så pigg på att raka av allt om håret blir fult, så jag har funderat på "fake dreads" till att börja med, vill säga lösdreads som flätas in i befintligt hår. Men…
Är det så skonsamt som det sägs? Hur mycket slits håret?
Heter det något speciellt?
En bra sida som säjer lösdreads att rekomendera?
Vilken metod är att rekomendera med lösdreads?
Hur svårt är det att fläta ur det om det inte funkar?
Går det att fortsätta tova sitt vanliga hår om man är nöjd, eller bör man plocka ur lösdreadsen och sen tova sitt riktiga hår? Kan tänka mig att det är svårt att färga syntethåret och håret och få samma nyans, eller hur är det?
Bra sidor att läsa om detta?
Hoppas mina nybörjarfrågor inte är för dryga. 
Må gott!
/S

du hittar en hel del info om just lösdreads på min hemsida.
det är väldigt skonsamt för ditt egna hår. då ditt hår får vila undertiden du har lösdreadsen iflätade. (utsätts inte för tvätt, fön, styling, borste, vind m.m.)
lösdreads/syntet dreads
att köpa lösdreads kan vara svårt. det bästa är att köpa utav någon som gör privat. de flesta butiker som sälöjer säljer endast maskin gjorda. dom blir fula väldigt fort, och ser tussiga ut. inget att rekommendera.
metod att rekommendera med lösdreads? det finns en metod, man flätar in dom.
tova sitt egna hår? varför skulle du tova det?
det går inte att färga lösdreds, då det är plast, och suger inte åt sej hårfärg. men det finns oändligt många Färger på lösdreads.
Måste jämt fråga en sak, funderar på dreads men hur blir det då med mopedhjälm och sånt? Får det plats?:P

Det får inte plats, bara om du har en hjälm som är för stor eller väldigt smala/glesa dreads skulle jag tro.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
ja okej, :p hade tänk mig något sånt där på bilden isf.