Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2840 ggr
Togla
0

Nu behöver jag hjälp :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan hoppsan alla söta!

Nu är det så att jag är grymt trött på mitt blonda hår . Jag har hört att för att man ska färga brunt måste man ha rött först

Men om man tar en brun färg som har röda inslag i sig redan då ?

Finns det nån sån färg från MOOD ? I sånnafall , vad heter den färgen ?

sådär ser mitt hår ut för tillfället^^

MVH Elin

Nusse123
0

Jag måste säga att jag tycker ditt hår är GRYMT fint, mend en GRYMT fin färg. Jag skulle inte förstöra ett så fint hår genom att färga det…

Dessutom är risken att om du färgar ditt blonda hår lite mörkare så får det en grön eller röd nyans…

Det har hänt mig: Jag var, precis som du, trött på mitt superblonda hår. Så jag gick till frisören och slingade så att håret blev typ mörkt guldfärgat istället för superljust. När jag kom hem och tittade mig i spegeln märkte jag att mitt hår glänste i en grön ton.

En annan tjej färgade brunt hemma för typ ett halvår sen och hon går fortfarande rött hår…:/

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Togla
0

Det e bara det att mitt hår är gult , det är en väldigt ogämn färg jag har , och det e därför jag vill färga ,. för jag kan inte bleka mer nu

MVH Elin

Nusse123
0

#2 Hmm…tycker inte det ser gult ut på bilden. Men det kan såklart se annorlunda ut i verkligheten.

Men om du färgar med en riktigt mörkbrun färg borde det inte bli grönt iaf…Äsch, jag vet inte (A)

Mvh Maja

Togla
0

#3 hade tänkt mig chokladbrunt ;) Nae det  ser inte så gult ut där ,för att det e mest gult på baksidan av huvudet hihi

MVH Elin

Nusse123
0

#4 Haha, okej xD

Nämen, chokladbrunt skulle nog passa, det är fint! Jag tror att det är blonda nyanser som gör håret grönt, men jag är inte säker…Det här med rött hår vet jag ingenting om Skäms Någon annan som har mer erfarenhet kanske?

Mvh Maja

Togla
0

jag färgade nämligen choklad förut utan att det blev grönt:O

MVH Elin

Nusse123
0

#6 Aha, men om du har gjort det förut och det blev bra, vad är det då du undrar över? Ta samma färg, av samma märke och…bara gör det :P

Mvh Maja

Alex
0

#5 Avsaknad av röda pigment gör brunt hår grönt. Och eftersom man har blekt bort allt rött när man bleker håret, så är risken stor att det blir grönt om man färgar med en brun färg utan rött i.

Togla: Använder du en brun färg med rött i så ska det vara helt lugnt. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nusse123
0

#8 Aha, okej! Det ska jag komma ihåg :D

Mvh Maja