Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2281 ggr
Indica
0

Tappar hår =(

Jag tappar hår i tinningen, det har blivit som små gropar på båda sidorna, , hårlinjen går liksom inte rakt runt huvudet från ena örat till det andra. Finns det några tips som man ska tänka på så att håret kommer tillbaka. Vi har inte det i släkten, t.o.m männen har tjockt svall, så det kan inte vara genetiskt heller.

Jag har haft en massa eksem, har lite kli och torrt hårbotten fortvarande, det kan nog göra en del, plus att jag har depression och är sterssad.

Finns det nån som kan ge mig tips på hur jag kan få mitt hår tillbaka som det var 4-5 år sen ungefär, jag är lite deppad över det också, håret är ändå viktigt för mig. =(

Alex
0

Ja, stressen och depressionen kan ju absolut vara en anledning. Annars, med tanke på eksemet, nåt i schampot du använder som kanske inte är så snällt? Testa hälsosamma produkter, exempelvis från Body Shop eller liknande, som är lite snällare mot huden och håret. Annars kan förändrad kost påverka håret också, något du gjort?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Indica
0

Jag använder schampoo från lush, den innehåller tjära, den är ju tradiotionellt bra för hårbottnet. Alla hudvårdsprodukter är från lush faktiskt, jag vet att alla är tveksamma, och min familj fnyser på nedlåtande sätt varje gång jag tar fram en produkt, men det hjälper verkligen.

min kost har blivit mycket sämre, i och med att jag nuförtiden inte klarar av att göra så mycket faktiskt, men det har jag absolut tänkt på, at kosten kan vara ett skäl.

Finns det några anra faktorer jag skulle kunna tänka på ell,er tips? =)