Förlägning med syntethår
Jag skulle vilja ha längre hår och är lite trött på min merllanlängd just nu. Men har väldigt svårt för känslan att bära någon annans hår (bläh !) så funderar på om syntethår kan vara ett alternativ ? Eller om det inte ens är värt de hundralappar det kostar ? Det skulle vara clips i så fall, annars räknar jag inte med att det skulle hålla sig trasselfritt i mer än några dygn, haha. Väntar hellre på att mitt hår ska växa ut än att använda äkta hår…
Mvh Ellenfyrkant
Jag gillar INTE syntet hår, verkligen verkligen inte.
Enligt mig så kan man lika gärna ta och klippa av allt hår på alla sina barbie dockor och klistra ihop dom och sätta i det i ens egna hår ;)
Det ser verkligen bara plastit ut, och ett stort fågelbo i princip 
haha, låter hård med detta om syntet hår, men mår illa av ens tanken att man kan använda det ><
Elak jag känner mig nu, men de är vad jag tycker! 
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#1 Du behöver absolut inte känna att du tar i för mkt. Det är ju ärliga åsikter jag är ute efter. Det är ju ingen idée att göra samma misstag som många andra bara för att ingen vågade uttrycka sig. 
Mvh Ellenfyrkant
Syntet hår kan man inte göra så mycke med tex platta ,locka osv..för då smälter det.Svårt att hitta syntet som ser äkta ut.
det finns även ett hår som heter cyber hår som e konstgjort men går att platta osv…de kanske kan va nått..
Men äkta är heltklart bäst!
Tänk på att det är kemiskt behandlat det har legat i bleknings bad (mellan 1v-3mån) beroende på märke och kvalitet.Sedan har det färgats in med textil färg. Så det kanske inte är så äckligt..eller?
Jag tycker inte de men alla är vi olika :)
Lyckatill med din hårförlängning!

#3 Tack. Haha jo, vidrigt är vad det är. Att ha någon annans döda hudceller, usch.
*spy*
Mvh Ellenfyrkant
Syntethårsförlängning kan bli riktigt bra.
Det beror helt på vad för slags kvalitet man köper. Det finns olika slags syntethår.
Kanekalon brukar väl rekommenderas. Kolla bara så att det är rätt slags kanekalon, det finns en sort som är till för dreads osv. Den tovar sig alltså lätt och folk som försöker ha det som vanlig förlängning får risigt och fult hår till följd.
Folk tror att kanekalon som kanekalon, så slutar det med att deras huvud ser ut som fågelbon (som det så fint beskrevs ovanför ;])
Det kan se förjävligt ut med riktigt hår som hårförlängning också.
Det hela hänger på att löshåret liknar Ditt hår. Både i färg och textur.
Är ditt hår grovt kommer det ju se dumt ut om du sätter i hår som är glansigt och tunnt, samt tvärtom. Har sett Många som inte lyckats matcha hårfärgen samt texturen till följd att det ser dumt ut även med riktigt hår.
Det är just därför många i norden eftersträvar att köpa indiskt hår framför kinesiskt, för att indiskt hår är tunnare som nordiskt hår istället för det kinesiska grövre håret. Men alla är vi ju olika, så det indiska håret passar ju inte alla i norden, uppenbarligen.
Vissa kan lyckas med syntethår, andra inte. Min syster har hårförlängning av syntet och på henne syns det inte att det är förlängning och absolut inte att det inte skulle vara riktigt hår.
Men å andra sidan har hon clips i en annan färg som verkligen känns plastig och ser fejk ut, den är av en annan kvalitet än det som är i hennes hårfärg.
Jag har en peruk av syntetiskt hår som jag ibland använder och jag har bara fått positiva kommentarer och ingen har kunnat gissa att jag inte haft riktigt hår.
Kanekalon är ganska skönt också då det är lätt att reda ut och behöver inte tvättas lika ofta som människohår :]
Så som sagt, det beror Helt på vad för slags syntethår du köper och kvaliteten på det håret.

Jag personligen skulle inte lägga pengar på syntet hår för en hel förlängning. Jag har använt det ett fåtal fånger när jag endast haft 10-20st slingor i någon rolig färg. och sen självklart när jag har dreads eller rastaflätor.
Syntet hår går inte ens att tupera.
Det är glansigt och ser ut som plast :(
Plattar man det en gång så är hela håret föstört typ.
Så jag rekomenderar riktigt hår, det är inte äckligt. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"