Hår iFokus

Hår

Etikett: frisyrer
Läst 4386 ggr
Ellenfyrkant
0

Vilken frisyr och färg ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på vilken frisyr och färg ni tror jag skulle passa bäst i. Just nu har jag blont, axellångt hår. Utsparad uppklippning och sidecut. "Kort taggig rak snedlugg" som jag förklarade i en egen tråd, haha. Håller på att spara håret längre men hatar den här mellanlängden så överväger nästan att köpa löshår. (Är det jobbigt att sätta i och ta ut clip on's varje dag ?) Jag har ganska runt ansikte, vilket jag strävar efter att inte framhäva. Har alltid varit blond och trivs jättebra med det. Men funderar på att färga håret rött eller kanske brunt. Men vad tror ni om färg och frisyr ? Ingen kortare frisyr än vad jag redan har.

Mvh Ellenfyrkant

Arinya
0

något jag tycker är snyggt är mjölkchoklad brunt hår och sen att de går typ taggig ner från luggen till topparna, lite svårt att förklara…

Ellenfyrkant
0

#1 Jag kan också rabbla massor av snygga frisyrer. Frågan är vad som passar min ansiktsform och inte framhäver ett runt ansikte.

Mvh Ellenfyrkant

Arinya
0

#2 de är klart men denna frisyren har jag för mig att den döljer de

Ellenfyrkant
0

Undrar också, när jag är osminkad kan jag vara ganska röd om kinder och så… Om jag färgar håret rött, förstärker det den röda färgen i ansiktet då ?

Mvh Ellenfyrkant

[Wera]
0

Jag har också ganska runt ansikte så satsa på en längre snelugg eller kanske pannlugg? Iaf. någon form av lugg som täcker en del av ansiktet. Tycker det gör ansiktet mindre runt.

Ellenfyrkant
0

#5 Vanlig raklugg får ansiktet att se kortare ut och gör att det som syns ser ännu rundare ut. Så raklugg framhäver ofta ett runt ansikte. Snedlugg i olika varianter och längder har jag haft förut och trivdes i det, blir nog te att skpara ut en sån, ev. inte ha lugg.

Mvh Ellenfyrkant