bleka hår med citron?
tänkte fråga om det går att bleka hår med citron och hur mycket det sliter och hur man häller i det?
tacksam för svar snarast! :)
jag har hört att om man klämmer ut citronsaft i håret och sedan går ut i solen så ska håret blekas av det, men jag vet inte om det funkar :s
ja har också hört det och tänkte testa det när jag åker till kroatien nästa vecka men ifall det sliter jätte mycket så hoppar jag det :)
det sliter iaf mindre än alla kemikalier i Blekningsfärger. ;)
Så det är ju ett plus.
Tror det va vatten plus utklämd citronsaft och sen i solen tills det har torkat ;)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag har prövat det det funkar lite men jag hade en citron i nån timme förra sommaren och ja det fungerar men det måte vara välldigt soligt och varmt och man får göra det flera gånger;)
Well, det funkar ju inte för att bleka håret från svart till vitt i alla fall :p
Men visst funkar det!
Har en kompis som ville få ur sin svarta färg, och då blekte med citron på traven. Han bara satte i citronsaft i hela håret och lät dte vara i, på nån timme blev det lite ljusare ^^
Men enligt han så slet det som fan, och gjorde ondare än blekning, så jag vet inte jag.. hmm

Alltså, helt kan man inte bleka håret med citron, för citron bleker inte håret egentligen utan rensar ur alla metallerna (eller mineraler eller vad tusan det nu var 
). Metallerna gör att håret ser mörkare ut, eller som på vissa blonda (som jag) får det håret att se grönt ut. Så egentligen bleks inte håret, utan rensas.
Det har min frisör berättat för mig *stolt* 
Men lite sliter det nog på håret också för det rensar nog inte bara ut metaller utan andra nödvändiga ämnen också… Men det är bara vad jag tror.
#6, låter ju faktiskt logiskt! :D