Vill ha ljusare hår
I somras hade jag citron i håret nästan varje dag det var soligt. Jag blev blond högst upp, den ljusbrunt, men i längderna var det svart. (hade svart hår) Sen började skolan och jag ville inte se ut som jag gjorde då så jag färgade det svart igen. Mitt hår är otroligt tunnt och slitet. Jag håller på med BM sen några månader tillbaka, och plattar håret varje dag..
Jag vill fortfarande ha ljusare hår men tror inte att mitt hår kommer klara av en blekning. Men om jag väntar till i vinter, plattar håret mindre och använder inpackningar minst en gång i veckan, tror ni då att det kommer gå med en blekning?
En till fråga; Om jag bleker det så lär det ju typ bli orange, men om jag sen tonar ljusbrunt över, då lir det väl ljusbrunt?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Intressant att det funkade så bra med citron… Har inte provat själv så visste inte att det var så starkt!
Blekning sliter jättemycket på håret :( Tänk efter dubbla gånger innan du gör det! Vad har du för naturlig hårfärg? Kan du göra en avfärgning för att få bort det svarta eller är du naturligt mörkhårig? För jag tror en avfärgning på salong är skonsammare än blekning iaf…
En del som färgar brunt uppepå blekt hår får en grön ton i håret… Se upp!
Jag blev också förvånad, men det var bara överhåret som blev ljusare.
Därför är jag orolig. Jag är blond egentligen, men har färgat så många gånger så jag vet inte om färgen verkligen går bort?
Har hört att om man färgar med en färg med lila ton i så blir det inte grönt, är det sant?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Ok :)
Jo, det är väl idén bakom silverschampo också. Lila tar bort gula toner… Men det är klurigt att färga ett sönderbehandlat/blekt hår. Mina toppar är väldigt blekta och jag gjorde bruna slingor för att ta ner det där ljusa intrycket och dämpa utväxten. Topparna sög upp färgen jättemycket så där är det mörkare än i övriga håret :(
Det finns en tråd som en tjej har skrivit, som handlar om att gå från svarthårig till blond. Hon har några bra tips! LinaIsabell "Svart - blont: Min historia". Hennes utväxt syns knappt :)