Tona eller inte?
Funderar på att tona håret mörkare nu till hösten, tror ansiktet skulle få mer lyster av det och så känns det mer höstigt.
På bilden ser ni hur det ser ut nu, vilken färgton tror ni isf passar?
Ett problem jag har är att toningar sitter i länge på mig, jag gjorde några slingor på skoj för något år sen som skulle sitta 8 veckor, de satt i nästan ett och ½ år. Finns det någon toning som är extra bra för långt hår så man slipper bleka tillbaka det?
Tillägg: Som ni ser har jag lite mörkare färg i hårbotten (naturligt) medans överhåret är blond (som det i tofsen). Det är den blonda färgen som syns när det är utsläppt.
Tyvärr finns det ingen garanti att toningen går ur helt, så det är lite svårt. Men jag tror i alla fall du ska satsa på en kall färg, brun eller till och med mörkbrun om du vågar (kanske dock dumt om du vill tillbaka till blont sen).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tack för svar, när du säger brunt, hur mörkt då? :) Typ så här?
Med brunt tänkte ju jag mörkare, men nån sån nyans skulle ju absolut kunna fungera det med! Är ju bättre att börja ljusare om man är osäker, är ju lättare att tona över med en mörkare färg om man ändrar sig, än tvärt om. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
chokladbrunt skulle jag säga :) typ ljus mjölkchoklad :P
Men ska du göra håret mörkbrunt alltså mer en 3 steg mörkare än ditt ljusa så måste du förpiggmentera dol ljusa partierna med rött alt coppar annars finns risken att du går i grönt å de e inte så snyggt! Fråga när du köper toningen om dom vet vad det är vär h2o2 (väte) styrka är det max 3% ig väte är det en toning frg är från 3% upp till 12% Ju lägre vätestyrka destå mildare produkt!
(jag skuölle gå till en frisör om jag inte va 100 på vad jag gjorde)
lycka till!
#6 Tack för infon!