Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 9970 ggr
Cazzos
0

Vilken frisyr?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken frisyr tycker ni passar min ansiktsform?

Vill pröva något nytt innan skolan börjar Tungan ute

Har alltid haft uppklippt, funderar på lugg men det var ett tag sen jag hade det (när jag var 4-6 år så hade jag lugg) och jag gillar inte att ha hår hängandes nerför pannan eftersom att jag svettas mycket om jag rör mig för mycket.

Jag är en "lätt-svettare" xD

Birke
0

Lugg med uppklippt? :) Luggen går allt att sätta upp.

Cazzos
0

#1 Har du bilder tro? Tungan ute

Birke
0

På lugg med uppklippt? Nja.. Men ska googla o se om jag hittar ngt. skriver snart igen då..

Cazzos
0

#3 Ja tack Glad

Birke
0

Svårt att hitta ngt eftersom att jag inte vet vad du tkr om, men om du kollar på den här bilden kanske? Jag tyckte den var en söt frisyr :P Googla runt lite själv, så kanske du hittar ngt du fastnar för?

Cazzos
0

#5 Gillar den frisyren, kanske lite mer uppklippt på sidorna och där bak.

Ska testa det så snart som möjligt hos frissan, tack för hjälpen!! GladKyss

Birke
0

#6 Skrattande

Lägg upp en bild när du har klippt dig :)

Cazzos
0

#7 Det kommer nog att dröja ett tag, haha! Glad

Är inte 100% säker på om jag verkligen vill ha lugg.. men jag kan rådfråga frissan som jag brukar klippa mig hos.

Cazzos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har klippt lugg nu och det blev ganska bra faktiskt!

Jag klippte mig för ca 3 veckor sedan men glömt att lägga upp bilden här!

Jag är jättenöjd. Tack för tipset!

Birke
0

#9 Vad söt du blev :) passar absolut!

Cazzos
0

#10 Hihi, tack!

Jag trodde att jag skulle se ut som en häst men det passar mig tycker jag.

Lite jobbigt är det dock för att jag tvättar håret varje morgon, sen så fönar jag bara luggen nedåt, annars blir den vågig och korvig och konstig.

Om jag svettas och luggen blir blöt så torkar den och sen blir den korvig igen. Men jag har en kam med mig i väskan till skolan som jag kammar ner luggen med ibland om den är ojämn.

[Wera]
0

#11 Annars kan du platta det :)

Så här ser jag ut i lugg och uppklippt ^^ Plattar hela håret. SKa förövrigt klippa mig snart och ha en liknande frisyr igen :)

Cazzos
0

#12 Menar du att jag ska låta den självtorka först? Om jag gör det så blir den korvig xD

[Wera]
0

#13 Du kan välja själv om du vill självtorka håret och sedan platta luggen eller om du vill föna håret och på så sätt på luggen rak men personligen tycker jag det blir ett bättre resultat med plattången :)

Rebiz
0

#12 Tycker det är jättesnyggt när det ser lite sådär ruffsiggt ut ^^

[Wera]
0

#15 Håller verkligen med :)

Cazzos
0

#14 Om jag låter det självtorka och sen platta så kommer den att först torka och sen bli korvig, och om jag plattar den så kommer den ju att bli korvig fast plattad.

Jag fönar hellre luggen neråt, det blir bättre då.

[Wera]
0

#17 vad menar du med "korvig"?

Cazzos
0

#18 Hehe, den blir liksom vågig som ett S, fast jag vill att den ska vara spikrak.

Den blir rak om jag fönar neråt med hårfönen efter duschen men inte om jag använder plattång efter att den redan blivit vågig/korvig (den blir ju det om jag låter håret självtorka) för att då stannar ju den sådär vågig/korvig.. x)

Jlin
0

Om jag vore du skulle jag testa klippa nån form av page! Tror jag kan passa på dig! :)