Hår iFokus

Hår

Etikett: hårprojekt
Läst 14094 ggr
Schniigel
9

Få tillbaka sin naturliga hårfärg

Nu är det så här att jag funderar på att bli blond igen (min naturliga hårfärg) men jag vet inte hur jag ska gå till väga för jag vet inte om jag vågar bleka det för då blir det säkert gul. Jag är rödhårig nu och har väldigt fint scandinaviskt hår och är därför rädd att förstöra "det lilla jag har"… jag vill inte bli platina blond utan jag vill ha tillbaka min naturliga hårfärg så gott det går, någon som vet hur man effektivast gör det?

Alex
1

Enda sättet är att bleka, du får det inte ljusare annars, och framför allt inte bort det röda. Det smidigaste är ju att göra slingor om du ska ha en naturlig färg, men hur det blir från rött vet jag inte så det kanske är bättre att färga det brunt först då egentligen… Hur rött hår har du, har du bild?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

zazzmi
1

Jag är också blond naturligt, och färgade håret rött prrecis som du, och jag färgade först brunt,och sedan blekte, men det blev gult. så jag rekomenderar dig inte att bleka. bara färga håret brunt så kommer färgen tillbaka i sommar :)

haha, vad roligt att vi hade exak samma problem xD

Schniigel
0

Kan man inte bleka det med kamomille, citron och liknande eller kommer det att bli ännu värre då?

#1 Jag har en (väldigt ful) profilbild på min sida där man ser mitt hår.. dock var det nyfärgat då och nu har det gått nästan två månader sedan sist jag färgade det så lite mer avmattat är det.

#2 hehehe ja, det är jätte kul att färga håret men jobbigt när det ska vara svårt att få det som man vill.

Alex
0

#3 Citron eller kamomille bleker bara ytterst lite, så det kommer du inte bli blond av. Det är tyvärr enbart riktig blekning som gäller.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

zazzmi
0

#4 ja, eller avfärgning. har dock alldrig testat…

Birke
0

Hur fungerar en avfärgning?

Alex
0

#6 Som blekning.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Schniigel
0

Om jag bleker håret och det blir för j******, kan jag då färga det rött direkt igen eller kommer det bara att bli värre? (och tappar allt mitt hår hehe)

Schniigel
0

hittade ett paket med blonda slingor i skåpet här hemma, frågan är om jag vågar testa hehe

Alex
0

#8 Det beror helt på hur skadat ditt hår är. Skulle nog snarare råda dig att tona i så fall.

Men är du osäker på vad du gör så tycker jag faktiskt du borde gå till frisör.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nötis]
0

som #10 säger, tycker det låter som att det bästa du kan göra är att gå till en frisör och bleka/göra slingor för att få bästa resultat.

Schniigel
0

Tack för hjälpen allihopa, jag beslöt mig dock för att skjuta upp projektet då jag inte har råd med frisören för tillfället så nu är jag mörkröd igen och det trivs jag faktiskt bra med men ja, vi får se när jag får in pengar :)

tjoffsa
0

jag hade samma problem som du med samma färg. först gick jag till frissan och blekte tunna många slingor och efter ett tag lite bredare slingor.nu har det röda försvinnit i princip och min utväxt smälter in i de gammla så det syns knappt nån utväxt alls. ta ett steg i taget så kommer det bli jättebra!

LinaIsabell
4

Jag fick tillbaka min egna blonda hårfärg från svart. Det finns att läsa om i tråden "Min historia - svart till blond" under hårprojekt.

LillaBenice
0

en som jag känner hon raka av sig allt hår och lät det växa ut haha skulle jag aldrig göra:S

Birke
0

#15 Så modigt! Skulle aldrig heller våga.

Schniigel
0

#15 jag vet också en som gjorde det, jag hade heller aldrig vågat det trots att mitt hår kanske hade mått jäkligt bra av det!

[Nötis]
0

# 15 /17 , jag rakade ju av mig halva mitt hår, när det växte ut va det bara mörkt mörkt råttfärgat :/ fick inte tillbaka min orginalhårfärg av det..   fast håret som växte ut mådde fett bra :D    .. tills jag blonderade det igen..

Alex
0

#18 Det är alltid din riktiga hårfärg som växer ut. Dock förändras hårfärgen med tiden, blir ofta mörkare, samt att det närmast hårbotten kan få en lite annan ton än längderna sen (ofta kan det se mer råttfärgat ut vid hårbotten).

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Nötis]
0

#19 , iofs så började jag ju färga håret när jag gick i 5an, då hade jag väldigt blond/gyllen-aktig färg på håret. Har ju förstått det så att alla som har blondt hår naturligt och inte färgar det får en mer "råttfärgad" nyans när man blir äldre, oavsett vad man gör med håret?

Birke
0

#18 Det är många som tror att hårfärgning påverkar hårfärgen, men det gör det inte.

silo
0

Min naturliga hårfärg är blond, men nu har jag brun :D hehe

om jag typ har kamomille eller något i håret, blir det ljusare då?