Svart - blont: Min historia
Det var nu över ett år sedan jag påbörjade resan från svart hår till min naturliga hårfärg, och jag tänkte dela med er av min historia.
Förra våren hade jag svart hår. Jag bestämde mig för att jag skulle få tillbaka min naturliga hårfärg.
Jag blekte håret själv hemma, och det blev först mörkbrunt, sedan rödbrunt, orange, och orangeblond. Blonderingen var verkligen skitdålig. Jag blonderade med några dagars mellanrum, och började samtidigt med Balsammetoden för att vara lite snäll mot mitt hår iallafall.
När jag hade orangegult hår så provade jag massor av saker:
Askblond hårfärg från affären 8.1 (om jag minns rätt): Ledde till brunt hår, och fick blondera det till orange igen.
Askblond från frisör 8A: Ledde till brunt hår och jag fick blondera det till orange igen.
Silverschampoo, silverbalsam, goldwells violett skumtoning… Inget fungerade.
Efter detta försökte jag blondera mer, slinga och allt möjligt. Det blev inte ljusare. Inte ett dugg ljusare. Efter dessa sammanlagda 11 blonderingar/slingningar, så ville håret inte längre bli ljusare.
Mitt hår fick då vara guloranget under sommaren, och till hösten provade jag igen - med ett experiment få skulle våga sig på.
Jag blekte de mörkaste partierna i håret en kort stund, bara för att de skulle ljusna lite. Det fungerade faktiskt efter vilopausen.
Jag tog blå hårfärg och satte de i de orange partierna i håret (inte de gula), och de blev lite blaskigare.
Sedan satte jag in enkomponentsfärgen Blush satine ljus stålgrå från eugene perma.
Mitt hår var då väldigt gråblått i ca 2 dagar, men sedan - JAG HADE MIN EGEN HÅRFÄRG!
Det var en lång väg att gå, och det var många onödiga extrablonderingar för att man lyssnade på frisörer, butiker och massa andra tokiga människor.
Hade jag från början blekt mitt hår 5 gånger och satti i den gråa färgen hade resan varit enkel, men när man inte vet, och måste leta fram vägen, ja, då blir det många fel.
Bilden visar olika stadier i projektet (vår-sommar) Kommer även bifoga bild på hur håret blev till hösten efter dunderhårfärgen.

den sista bilden är riktigt fin :)
#4 Man tackar. :)