Hår iFokus

Hår

Etikett: hårprojekt
Läst 14125 ggr
beliivelove
0

bleka håret, hjälp? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan nu är de så att jag bestämmt mig för att bli blond i sommar,

har färgat mitt hår mörkbrunt för ca 1 månad sen, osv.

så ska låta de vara nu .,

men jag vill ha de blont . i sommar,

och har ni tips ska jag slinga slinga, färga tona?

hur gjorde ni , och vad andvände ni er av!

kram mvh madde

ps. och tror ni jag hade passat i de?

beliivelove
0

så nu sitter man och bleker underhåret till en början med

mood slingblond, har suttit i i 55 minuter, blev helt sjukt bra!

inte ens något i orange gult skifting. helt överlycklig:)

bilder kommer snart:)

beliivelove
0

haha nu när de är torrt. var de ganska orange endå..

mhhmm

Em--ma
0

Jag vill åxå ha mitt hår blont till sommaren. Försökte en gång hemma i vintras och fick resultatet - oranget!
Hade inte lust eller pengar att fortsätta färga det. hade försökt blekt det 3 gånger men fortfarande oranget.

Då färgade jag det till en toning i brunt. Och gick till frissan i Februari och frågade om blekning där. och dom sa om 2 månader så kan dom bleka det för då är det i tillräckligt bra skick.

så jag skulle säga att du ska gå till en frissa och antingen färga där eller rådfråga hur du ska göra frö att få det blont - och inte oranget.

Ofta blir ju håret oranget om man bleker färgat hår! ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

beliivelove
0

jo jag vet, men orkar inte frisörer, inget illa menat mot dem.

men har bara blivit klippt en gång i hela mitt liv av frisör, en god vän till min mamma klipper mig så. ska nog bara bleka och bleka tills det blir bra:)

Eklang
0

Åh, jag blekte mitt hår för några månader sen. Jag blev orange först och fick bleka om. Men nu är mitt hår kanon! :D

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

åh juste.. blek inte för många gånger då det finns risk att ditt hår blir "gummihår"

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Em--ma
0

#6 eller att det går av! ;) Då vaknar du med allt hår i sängen :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Alex
0

Tona kan du inte göra, ska du ha ljusare måste du bleka.

Att bleka slingor är ju ofta en bra idé när man är såpass mörk, just för att slippa att gå runt med orangefärgat hår. För du måste ju vänta ett tag mellan blekningarna för att undvika att skada håret för mycket (det går inte att reparera om det blir skadat), som redan sagts. Det kommer alltså krävas betydligt fler än en blekning för att få det ljust, och har du mörkt hår gör det sällan något om ljusa slingor blir lite gul/orangeaktiga.

Se t.ex på din lugg, i mörkt hår gör den sig jättebra, men hade du haft hela håret i den färgen hade det inte vart lika snyggt… Ska du ha det naturligt blont blir det oftast enklast att få till genom slingor också.

Vill du dock ha jätteljust och är beredd att gå en längre period med lite gulskiftande hår så kan du ju bleka alltihop, men då ska du vara väldigt noga med att ditt hår klarar av det, och som sagt, vara beredd på att gå och se hemsk ut medan du väntar på att kunna bleka igen då håret måste få vila emellanåt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellenfyrkant
0

Har aldrig varit mörkhårig så vet inte. Men skulle jag göra det själv så skulle jag välja att lägga slingor på slingor på slingor på slingor med blekmedlet Scwarskopf ultra blond L1++

Mvh Ellenfyrkant

lillasyster1
0

jag har samma mörka nyans som du i mitt hår och precis som #9 säger så är det bäst om man slingar det slingor på slingor.
tycker att du (#0) har jättefint hår! och är supersöt i ansiktet! :) hur gammal är du?

~linda

beliivelove
4

haha aw! gulligt, tack så mycket!

och tack för alla svar. ja jag är 14 år (: här kommer en bild på mitt hår nu,

har blonderat hela, men har bara bilder på när jag slingade de,

hittar ingen bild, men ska gå ut och fotografera sen när de är tort! (:

beliivelove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nå vad tyx, de är inte platina ännu, men vill inte bleka sönder de!

Alex
0

#12 Härligt! Använder du silverschampo? Annars kan jag starkt rekommendera det, från ett bra märke.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

beliivelove
0

Ja jag har gjort de nukanske 5 gånger, . varje gång man duschar, har tagit bort lite av de oranga,. så är typ gult orange bara … mhm

silo
0

fint!