Hemmagjorda hårinpackningar
Hej! Har nyligen blekt ned mitt hår (vitt?) eftersom jag vill att det grå, egna håret ska kunna växa ut. Tyvärr ser jag ut som ett troll - håret blir risigt efter en kvart, trots försiktig föning och en massa dyra preparat. Och med RISIGT, menar jag verkligen R I S I G T.
Tips?
Har också försökt hitta en tråd om egentillverkade hårinpackingar (har nämligen dessutom klåda och en vit beläggning i hårbottnen - kommer ibland och försvinner ibland. Brukar massera med en knottrig "duschborste" och det tror jag är bra för hårbotten). Ooops, nu kom jag bort från ämnet.
Risbuske till hår och hårinpackningar var det!!
Tack!
Häpp - såg just artikeln om hårinpackningar.

var?
#2 Här!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Måste berätta om min fantastiska hårkur som fungerade perfekt trots att jag inte hade några större förhoppningar om det när jag började.
Jag hade en halv förpackning kokosfett i kylen. Lät det bli rumstempererat, blötte håret och kletade in kokosfettet i hårbotten och hår och virade en handduk runt skallen. Efter lite drygt en timme hoppade jag in i duschen och eftersom mina händer var lena som sammet av kokosfettet, passade jag på att kleta in hela kroppen. VARNING! Använd inte kokosfett under fötterna - det blir som en isbana och är absolut livsfarligt!
Jag tvättade håret med shampoo 2 ggr, sköljde noggrant både kropp och knopp. Hör och häpna - håret var mjukt och härligt och riset var borta. Även kliet i hårbottnen var/är försvunnet. Idag ska jag göra om proceduren och jag riktigt längtar efter att få smeta kokosfett på mig igen! Man behöver alltså inte gå och köpa dyr(are) kokosolja utan de helt vanliga silverfärgade paketen med kokosfett fungerar perfekt!
Nästa gång ska jag prova olivoljekuren med äggula - blir det bara hälften så bra som med kokosfett så är jag nöjd.
Fridens!

#4 det ska man kanske testa :p