vågar jag bleka håret?
i augusti förra året slingade jag håret blont, hade brun naturlig hårfärg, sen blonderade jag ca två gånger innan jag färgade det svart på detta. och som av ett under blev det inte grönt, hade ingen aning om att man inte ska färga direkt,
och efter det färgade jag håret svart var tredje vecka rätt länge, och i våras körde jag till på försök att bleka det själv som gick åt helvete, så slet håret i onödan och färgade över med svart! sen gick jag till frissan,
och hon lyckades få mitt svarta hår cendrefärgat ungefär. och kvaliten var ändå inte så farligt, hon sa att mitt hår var starkt och tjockt och att turen låg på min sida,
och efter det tröttnade jag på ljust hår så har sedan maj först tonat det brunt 1 gång, sen efter en vecka färgade jag brunt, och två veckor efter det färgade jagf mörkbrunt. och nu har jag inte rört håret på två månader eftersom jag tröttnat på mörkrunt och ville spara på kvailten, så har köpt hem depends blekning 2-6 nyanser, och sen ska jag färga med en färg som är väldigt mörk blond. så det lär väl täcka det oranga tror jag, men frågan är? är jag dum i huvet som gör detta och kommer jag tappa allt hår? för har inte tvättat det så ofta nu på sista tiden, vill låta det vila under denna sista ansträngningen för håret. tror ni det kommer funka? håret har ju mått bättre, men det har ändå en glans nu, och det är inte jättemörkt, utan ligger åt brunt med röda nyanser i eftersom färgen tvättats och blekts ut naturligt. HJÄLP! HJÄLP! finns det något supertips som tex man kan göra veckan innan färgen så det blir bättre? tänker typ köra balsammettoden, inpackningaR?
Det är jättesvårt att säga utan att se ditt hår. Eftersom större delen av ditt hår redan blekts flera gånger innan så är det inte alls säkert att det fixar så mycket mer.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hehehe nu är det gjort! och en sisådär 1 på natten gjorde jag det, det skulle va i under ca 40 minuter men tog ur det efter 15 och har aldrig sett det förut men håret blev fan ljusrosa! men det går nog och färga över iaf :) skönt är det att håret sitter kvar! men brukar ha tur med sånt
coolt bild på rosa håret(A) :D