Färga rött innan brunt, ett måste?!
Hejsan! Vill ha lite hjälp från någon färgkunnig, har blonderat blont med vart hos frissan och klippt av ca 10 cm så det platina ljusa i topparna är borta. Jag vill bli brun, vill inte fortsätta bleka och har inte råd att gå till frissan och färga brunt. Min kompis syster är frisör, hon sa att man måste färga håret rött innan man färgar brunt så att håret inte blir grönt när Färger går ur, är det sant och hur ska man göra? Kommer en brun hårfärg täcka det röda? Vill inte ha rött eller grönt hår!
Mvh Felicia
Använder du en brun färg med rött i ska det gå bra. Men utan rött är risken stor att det blir brunt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 rsken är stor att det blir grönt menar du? hehe
#2 Haha ja såklart, tack. Skyller på ölen… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag har aldrig fått grönt hår när jag har färgat bruknt över blondt. jag har dock fått problem när jag ska färga över rött - att det röda lyser igenom det bruna eller svarta.. så kör på brunt du och hoppa över det röda
#4 Då har du antagligen använt brun färg med rött i. Håret behöver absolut inte bli rött för det, men färgar man rött innan brukar det lysa igenom, ja, eftersom rött är extremt svårt att få bort.
Dock skulle jag absolut inte råda att färga brunt med vilken färg som helst efter att ha blekt det. Känner flera som fått grönskiftande hår pga det misstaget, så mitt råd är att gå till frisör om man inte vet vad man gör. Då kan man få det brunt, utan varken gröna eller röda skiftningar.
Mvh Alex
Värd för Ridsport