Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 2673 ggr
Muzzy96
2010-08-12 23:27
0

Längre hår?

Jag undrar om någon har ett bra tips på hur man kan få lite längre hår , Om det nu verkligen är möjligt..
Typ någon tablett, eller tillskott man kan äta och sånna saker? :

Birke
2010-08-13 00:00
0

Ta hand om håret, så att det "orkar" hela vägen.

Flamman1
2010-08-13 00:59
0

Jag säger samma och klipp bort topparna!

Flamman1-Stina

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Aelsklinn
2010-08-13 01:10
0

Jag har precis börjat min egen "spara-håret-kampanj". Jag kör helt enkelt med att:

1. Inte använda några produkter i håret.

2. Skippa schampoo, och andra skarpa rengöringmedel. Kör med Balsammetoden så länge jag orkar (mitt hår är inte särskilt torrt, utan blir lätt överåterfuktat och flottigt, men ska köpa rasullera som är en milt rengörande lera att använda de dagar håret känns för fett för BM)

3. Försöker låta håret självtorka, bara föna ibland. Absolut inte använda platt- eller Locktång.

4. Har håret uppsatt med snälla tofsar och pinnar som inte sliter på håret.

5. Inte färga, bleka eller tona.

6. Äter tillskott för hår, hud och naglar. (Vet inte om det gör någon superstor skillnad, men det kan i alla fall inte skada. Planerar att äta i ca 6 mån för att se om det hjälper).

7. Gör en rejäl inpackning med t.ex. Olja, kokosfett, avocado eller annan naturprodukt minst en gång per vecka, och samtidigt ge mig själv en rejäl hårbottenmassage.

8. Försöker vara så snäll och naturlig mot håret som möjligt.

Har bara gjort detta sen början av juli, men märker redan skillnad i längd. Det är mycket lättare att sätta upp o.s.v. Men det är nog mest för att mitt hår var i riktigt dålig kondition innan. Jag tuperade håret varje dag och hade i jättemycket produkter. Tvättade inte så ofta, men använde alldeles för starka rengöringsmedel och även proteinrika (och svindyra) inpackningar. Men har nu märkt att mitt hår inte riktigt gillar protein, det blir bara build-up och håret blev strävt och skört. Förut tappade jag jättemycket hår och hårstråna gick ofta av. Nu tappar jag bara några få strån per dag och håret är spänstigare och glansigare. Hoppas några av råden var till nytta. Lycka till!

Aelsklinn
2010-08-13 01:11
0

Oh, glömde:

9. Jag klipper håret själv istället för att gå till frisören. Det tar rätt lång tid, men det blir precis som jag vill ha det och jag tar inte av så mycket som en frisör skulle gjort. Plus att det är gratis! Tungan ute

Muzzy96
2010-08-13 19:36
0

har börjat köra lite som dig #3 med inpakningar oftare, och Balsam fast jag tvättar det med shampoo en gång i veckan typ…  det ser ju finare ut, så jag tror det trivs så, hehe :) Tack så mycket för tipsen!