Få tillbaka cendre färgat.. HJÄLP!
Jag har under 10 års tid färgat håret mörkt, mest brunt men fick mina ideer ibland och färgade det blond, sen svart.. fram o tillbaka.. Men nu har jag efter några år med mörkbrun färgat det svart ett halvår.
Men håret har efter alla blekningar av slingor blivit så slitet. Aldrig haft så slitet som nu…
Jag har i grund och botten cendre (råttfärgat).. Mörk cendre skulle jag vilja säga.. tror jag iaf! Antar att cendre är mellan mörkblond-ljusbrun? Mitt är nog mer ljusbrunt då… Inte sett min riktiga färg på många år.. Precis vart o klippt av mig 10 cm.. Men nu är jag sååå sugen att färga mitt hår så nära cendre som möjligt, för att sen i fortsättningen TONA det i samma färg, aldrig mer en färg.
Visst är det nästan BRA för håret med toning, och det spelar ingen roll om jag så tonar det svart i 1 år så "fastnar" färgen inte.. ?
att jag ens började färga håret är bara dumt.. Men har man väl börjat så…
Iaf så e jag ingen frisör men med mitt svarta så antar jag att det behöver blekas massa för att sen slängas i ljusbrunt.. Men är det bättre att fixa detta hos frissan?

Jag vill också ha tillbaka min cendré färg (låter väldigt lik din) nu när jag har börhjat uppskatta den. När jag varv liten tyckte jag att det var en så tråkig färg, men nu vill jag sparat ihop en utväxt på 4cm och älskar färgen - så djup och glansig! (kanske har ngt att göra med Balsammetoden?)
Jag har iaf bestäåmt mig för att (förhoppningsvis) inte färga mer, men kmr vell råka halka dit ändå :P Men då blir det med Lushs hennakakor, som verkaar skonsamma.
Det är ingen garanti att färgen går ur helt trots att det är toning. Framför allt i slitet hår, eller med stora kontraster (tona ljust hår mörkt) så kan färgen sätta sig rätt bra. Den bleks ju ur en del, det gör den, men ingen garanti att allt försvinner.
Och ja, du måste bleka för att få håret ljusare igen. Och har du inte koll på det hela med blekning och Färger så råder jag dig absolut att gå till frisör. Framför allt om ditt hår är slitet.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst