Beskriva Scene?
Hej!
Jag vill klippa scene men min frisör har ingen aning om vad det är och jag vet inte hur jag ska beskriva det…
Jag tänkte ta med en bild men vi har ingen skrivare…
Det skulle vara helt underbart att få komma tillbaka till skolan och vara värsta scenestern 83
Nån som skulle kunna hjälpa mig? 8)
Har haft lite samma problem. Jag brukar alltid ha med en bild och sen ber jag frisören klippa lite i taget så jag ser hur det blir, så att det blir rätt. Sen får du helt eneklt försöka förklara så bra det går:) Du kan inte ladda ner en bild i mobilen? Det har jah gjort en gång och det gick ganska så bra :)
Lycka till!

Försök ta bild med mobilen eller låna en skrivare och skriv ut lite bilder, tidningsurklipp kanske. Lite riskabelt att bara försöka förklara, du kanske kommer därifrån med värsta hockeyfrillan eller nått…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
kom ihåg, att eftersom du vill ha en scene frisyr, att ta en BRA beskrivande bild.
Nästan alla bilder på scenefrisyrer är antingen knäppta uppifrån, ifrån sidan elr så att man knappt ser ansiktet på den som har frisyren. Tänk också på att inte välja en mörk bild på en tjej/kille som har svart hår. När man tar med sig bilder på svart hår så blir de rätt svårt för frisören att se vart det ska klippas och hur mycket eftersom när man har svarthår och tar en bild på det så har lager i håret en tendens att "flyta ihop" till ett lager eller till inga lager alls :P
som tex, jag skulle aldrig skriva ut och ta med en bild som tex den här, visst, man ser att de är taggit och grejjer men man ser inte vart/hur man ska klippa för att få det att se ut som på bilden.
Visst man kan gissa sig fram men då är det större risk att man inte blir nöjd med resultatet o:
det är jag på bilden om det är någon som undrar
Ja, som de andra sagt, en bra bild, gärna flera från olika vinklar. Och var med så du kan förklara under tiden frisören klipper också. Och be frisören fråga om han/hon är osäker.
Som på bilden i #3, det är ju ingen bra bild att ta med, för det skulle i princip precis lika gärna vara en lite uppklippt page…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst