Intressekoll:Frisyr & Färg (Kille) Tips
Hej ! Jag är ny på denna Sajten.
Så nu är det så att jag lägger upp detta inlägget helt av intressekoll, jag vill alltså komma till vad ni tycker om min frisyr / hårfärg, och gärna några tips hur jag kan göra för att förbättra.
Gärna sen också om ni har något annat roligt som man kan göra med håret, tex frisyr tips, och gärna färgtips.
Har tänk på att färga håret blont, men e riktigt osäker. Har och har haft blonda slingror förut, och enligt mina kompisar så ser det rätt så bra ut. Men kom gärna med tips !
Tack för mig :-)
Välkommen hit! 
Personligen är jag inget fan av såpass långt hår som man bara ställer upp åt olika håll, så frisyren finns det förhoppningsvis andra som kan uttala sig om. Jag har ingen koll på dagens frisyrmode heller så. 
Angående färg så skulle det nog fungera med blont, dock tror jag att du skulle passa extremt bra i brunt eller möjligtvis mörkbrunt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#1 Okej tack 

Håller med om att mörka Färger skulle passa dig bättre än ljusa, även om blont skulle fungera det också.
Om du gillar knasiga frisyrer så kan det vara värt att spana in detta bildgalleri för inspiration:
http://www.flickr.com/photos/hairport_lisbon/
Det är från en frisersalong i Lisabon som klipper riktigt konstiga frisyrer, men väldigt skickligt.
Det är en herrans massa bilder och mestadels tjejer. Vissa frisyrer är rent av hemska dessutom, men bläddrar man lite så hittar man riktiga guldkorn så det kan vara intressant som inspiration 

#3 Den hårstilen som jag har är faktiskt rätt så populär för ungdommar, iaf nere i skåne ! =)
Men tack för tipset ! :)
Färgat håret blont nu, var riktigt sugen på att se hur det ser ut, det blev inte riktigt så lyckat som jag hade tänk, så färgar om håret imorgon igen. Sen blir de fortfarande inte så bra så är det bara till att testa silvershampoo. annars får de va så ! :D
Laddar upp en bild så ni får se hur det blev.

#4 Bra att du vågar i alla fall, finns för många som aldrig vågar för att de är rädda för misslyckade frisyrer/färger…
Hur som helst, lycka till med färgandet imorgon, hoppas det blir mer som du tänkt dig 

#5 No pain no gain, men nu e de nt så mkt pain i det hela, men man får ju alltid hoppas på de bästa o riskera lite ;)
Tack så mkt ! det kommer nog gå bra :)
Håller med #5 att det är bra att du vågar testa! Det brukar ju gå att göra om ifall man skulle ångra sig eller inte bli nöjd.
Lycka till med fortsatta blekandet, och håll koll så du inte förstör håret!
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja, silverschampo är absolut ett bra alternativ nu. Se till att köpa nåt bra bara, från frisör. Kan själv rekommendera XL's silverschampo. Läs på flaskan vad det står, varierar väl lite från märke till märke, men mellan 1-3 minuter brukar det vara.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#9 okej ! Tack så mycket! :)

#9 men blir inte håret vit aktigt då ?:P
#11 Silverschampo neutraliserar gula toner, så om det blir vitt eller inte beror på hur ofta du använder det och hur ljust ditt hår är innan användning. Du kan ju lätt anpassa det efter hur du vill ha det, bara använda någon gång ibland t.ex. Vill du ha en mer naturlig blond färg rekommenderar jag dig att tona/färga håret i en passande nyans.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Om du ska byta frisyr, snagga dig inte. Du kan isf klippa det jättelite kortare. Tror också att du skulle passa i mörkbruna slingor ^^
-' Rebecca Johansson
Hej jag tkr det skulle vara fint om du lät göra en fake "utväxt" så du skulle ha mörkare nyanser i hårbottnet och ljusare längre ut….
sen tycker jag personligen att du skulle passa bra i en frisyr som att klippa det lite kortare och få det att stå upp mer frammåt som en kam med tex håret framdraget (allting) ungefär såhär som bilden :) hoppas det inte är allt för icke din stil:O :D
Fakeutväxt är ute , (Y)
-' Rebecca Johansson
Men nu var det ju inte dej jag föreslog det åt? eller hur?
Dessutom är det fortfarande ett bra och snyggt sätt enligt mej, att få både ljusa och mörka toner i håret så både de mörka och de ljusa partierna i ditt ansikte tas upp på ett behagligt sätt. som ögonbryn fransar m.m samtidigt som de ljusa lyser upp ditt ansikte.
detta fungerar ju förståss även med slingor ..
ivarjefall var det bara ett förslag som jag tycker är snyggt, saker blir inte sämre för de går ur mode vet du, om några år är det mode igen ska du se, samhället börjar ju trotts allt få dåligt med ideer…
och en sak till , Mode e inte allt , alla har sin egen stil och smak. allt behöver inte matcha precis och gå enligt vissa tränder…

Tack för tipsen ! :-)
Nu tycker jag att ni ska hålla er till ämnet istället, Jag tycker dock också det med " fejk utväxt "är rätt så snyggt, och nej aldrig snagga ! ;D Gillar mitt hår :)
Nu har jag rensat upp lite och ber er att hålla er till ämnet.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Frisyr skulle du kunna om du bara vill ha lite annorlunda så kan du istället fär helt igelkotthår så kan du juh ha "luggen" platt ner eller typ göra med håret vid öronen som polisonger fast fake 

Jo så kan man också göra ! :D
Hade lugg ett tag :-) Det var bra ett tag tills jag tröttnade på de XD
Men jag tror lugg skulle passa jättebra nu när du har blont ;)
Håller med, skaffa lugg (:
-' Rebecca Johansson

Tack så mycket !
Ska testa det antingen idag eller imorgon, så lägger jag antagligen in en bild här :)
Gör så :)
-' Rebecca Johansson
:D det kommer bli jättefint
Shit- är jag sååå gammal :O
visste inte ans att det varit ett mode där man fägar en fakeutväxt!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#35 Nja, jag tror mer att tonåringar ibland har sina egna trender… sådana som modemedvetna 20-25-åringar inte skulle ta i med tång ens och därför aldrig uppmärksammar 
#36 Men man har ju iaf vetat om dom förut! Men nu, och det är redan ute haha :P och om 2 veckor är jag inte ens kvar inom åldern 20-25-åringar längre! haha
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha (: Det har också varit (är fortfarande) en trend som ursprungligen kommer ifrån Partille (utanför göteborg). Då killar andväner vax och gör så att håret står rakt upp, använder brunkräm och har ett tiotal tofsar och även scarfs på benen :P
-' Rebecca Johansson

#38 Det är än vanlig trend som fortfarande lever för vissa personer, men sen är det vissa som är extremt emot stilen !
Jag förstår egentligen inte varför, folk borde få klä sig hur dem vill och hur dem känner, känner man för att ha brunkräm och tofsar på benet så ska man få göra de utan att någon klagar :)
Visst så kan det vara att alla inte tycker stilen är snygg, men tycker man stilen själv är snygg så ska man ha det tycker jag. Jag har dock aldrig använt tofsar på benen, men har dock sminkat mig ett fåtal gånger med puder, inte för att jag tycker det räknas men ändå.
Jag har egentligen inte heller någonting emot det. Men det blir ju som ett grupptryck mot alla som inte har den stilen, för att ingen tycker att det är okej. Jag använder också själv ibland tofsar , dock bara för att jag vill att byxorna ska vara mindre :)
-' Rebecca Johansson

Sådär ! nu är det så att blond va inte riktigt min grej… Så nu blire avfärga, sen färga det mörkbrunt !! :D
Lägger in bild sen på resultatet (:
#41 Avfärga? Avfärgning är en mildare blekning, så det bör du låta bli.
Vad som är viktigt är dock att använda en brun färg med röda pigment i, annars riskerar du att håret blir grönt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tack för tipset ! :-)
Körde på avfärgning också, gjorde som hon sa till mig i butiken, men hon kan dock ha sagt det bara för att få sålt mer, det blev hyffsat bra om du frågar mig, ska snart fixa håret och då kommer det upp en bild :)

(Y) :) brunt blev bra :)
brunt blev riktigt snyggt ! passade dig jätte bra ! :)

Tack så mkt (Y)
du är sjukt snygg så det mesta passade men brunt passa bäst !

Brunt blev jättebra! Ögona kom fram så fint med!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Inte följt alla inlägg..
Gillar mer den "naturliga looken" (rufsigt, inte massa vax och "busigt") och då gärna brunt, skit snyggt ;) på fest och sånt är det snyggt med lite vax (inte för mkt!) men om man har rätt "långt hår" äre inte snyggt att det spretar rakt upp tycker jag! Håret i #0 & #8 är för långt för att ha i massa vax tycker jag.. :) Lagomt är bäst. Snelugg är riktigt snyggt :))
Att ha kortkort hår som man inte kan göra något med eller snaggat, är inte så omtyckt hos mig.

#50 Bra att du kan säga vad du tycker och allt! Men det är tyvärr inte min stil, men är väldigt tacksam för tipsen ! :)
Innan så var jag den att jag nt hade ngt i mitt hår, senare tyckte jag det blev överdrivet tråkigt, så hade man lite vax, sen blev det då ett litet " Mode " att ha sånt hår osv… Vissa fortsätter med de och vissa inte, jag är en av dem som har fortsatt :)
Jag tror att du skulle passa väldigt bra i mörkare hår, dels eftersom du har mörkare ögonbryn :)
Frisyrmässigt så tror jag på att snagga sidorna, eller i alla fall klippa dem kortare. Och lika i nacken, kort bak och sedan längre och längre ju högre upp på huvudet man komer. Länkar några bilder :) 1 2
Kan bero på att jag tycker att det är grymt snyggt med sidecuts, och har det själv. Bara ena sidan dock. Annars tycker jag att du ska skippa vaxet. Gillar också det naturliga rufset, och är inget fan av för mycket vax ;)
Men självklart ska du ha det du trivs bäst med. Själv har jag haft en jävla massa som jag inte passar i. Svarthårig, rödtott, blondin, alla nyanser av brun, svarta och röda syntetdreads, långt hår, kort hår, löshår ;) Det är kul att testa.
Och nu läste jag hela tråden och ser att du redan har mörkare hår, vilket passar dig perfekt :)

Tack för tipset, jag håller mig till det mörka håret nu, ett tag iaf :)
Har faktiskt redan klippt mig, blev lite för kort om du frågar mig ! :P
Jag gillar mer långt hår som står över allt, tycker det är snyggt :) Men tack för tipset ! skadar aldrig att testa, min kompis har snaggat på sidorna och längre i mitteln, men det passar honom, tror nt riktigt det hade passat på mig :P
Jaja, här kommer bild på nya frisyren ! :P
Okej okej, jag får ge mig då ;)

hehe ;D

jag tänkte mer som en sne lugg ;) åt sidan om du förstår ;)
#57 Jag tycker ju personligen att det var snyggare. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#58 Okej ska testa de ngn gång ! :D
#59 tack ! :)

#61 Allt beror ju på vad man har för personlig smak. Själv är man ju inte så inne på din stil ;)
#61 det va fint :) och med snelugg och så ännu finare ;) okej det beror på vem man snackar men jag tycker det;)

(Y)
Håller med #62, Inte riktigt min stil detdär ;)

Om du svänger luggen lite mera som en snelugg så blir de nog bra 
Sätt ena pekfingret vid hårtopparna (på luggen) och ha fingerspetsen mot pannan, sen kör du det bara åt höger, eller vänster eller vilket håll du nu vill ha din lugg 
Så luggen inte sitter ihop som en platt vägg..

ok (Y) :)

Bilden på inlägg 66 passar dig bättre (längden på håret) tycker jag.

Jag tycker det korta var klart snyggare! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ok tack =D