Vill bli ennu blondare
Jag undrar om hms hårfärg/blekning är bra och om man får platina blont hår av det?.
För vill värkligen bli platina blond.
Vad har du för hårfärg nu och hur är din hårkvalitet? Är det naturlig färg eller färgat, och hur mycket i så fall? Jag har ingen erfarenhet av just H&Ms blekning, men mycket har med ditt hår att göra. Dock får du väldigt sällan platina blont hår av en blekning, om du inte redan är ljust blond. Att bleka sliter väldigt på håret, och framför allt om du ska bleka mycket. Så att göra det hos frisör är mitt tips, om du inte har kunskapen själv.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Gå till frissör!

Jag bleker med Scwarskopf L1+ och det har funkat
Men resultat av olika Färger kan vara väldigt individuellt och det som #1 har skrivit och frågat är faktorer som påverkar resultatet till väldigt stor det.
Såhär ser jag ut i håret efter ungefär 2 färgningar och 3 slingningar med L1+, dock var jag redan blond innan.
Mvh Ellenfyrkant
Personligen tycker jag schwartzkopf L1+ är en skitdålig blondering som bleker väldigt lite. Med den färgen har jag lyckats gå från svart till mörkbrun efter 2-3 blonderingar. Men andra Färger har det blivit oranget redan efter 1 blondering.

#4 Som jag skrev är det väldigt individuellt, det är den bästa blekningen jag har hittat hittills. Men färgar man från mörkt hår rekommenderas L1++.
Mvh Ellenfyrkant

Som #5 säger schwartzkopf L1++ är bra om man färgar från mörkt. Jag bleker mitt hår flera gånger om året, och har haft mörkrött nu ett tag och är i full gång på att få tillbaka "min" blonda färg, alltså riktigt platina blond. Dessvärre är det ju jobbigt att få bort allt de röda och har i flera dagar gått med orange-blont hår, man bör tänka på att inte färga flera gånger på raken om det inte blir bra på en gång. Jag började med 2 st L1++ för att "få fram" de blonda, vilken resulterade i mycket misslyckad blondering (vilket jag var medveten om de skulle bli) Dagen efter köpte jag bara L1+ då ++ var slut - blev inte stor skillnad. Som du säkert vet är rött svårt att få bort helt, och jag har bestämt mig för att fara till frisör nu istället, för det kommer slita på håret något så otroligt annars, om jag ska hålla på färga flera gånger. Så bästa är ju frisör - bra resultat på en gång.
Nu har du ju kanske inte rött, men det blir lättsammare hos frisör och riktigt gjort på en gång om man inte är van.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
bara jag som har hört att man kan beställa en sk silvertoning hos frisör så ska alla gula pigment försvinna och håret bli vitblont direkt? Jag har varit jättesugen på att prova det men har inte råd att gå till frisör /vågar inte fråga efter det eftersom jag inte vet om det är ett påhitt elr om det verkligen finns något som heter det :s :)
#7 Silvertoning fungerar på ungefär samma sätt som silverschampo. Dvs ditt hår måste vara så ljust det bara går för att det ska bli vitt. Det bleker inte, utan neutraliserar enbart gula toner, så det krävs att ditt hår är platinablont, men med gula skiftningar, för att det ska bli vitt av det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#8 jo jag förstod att det va nångonting liknande silvershampo fast som en toning elr liknande, visste bara inte om det va påhittat eller inte ;) men nu kanske jag vågar mig på att ringa till frisören och beställa en tid för det iaf haha :P :)